Published: 2022-10-17

Disrupting the lesson – variety and situational variability

Agnieszka Konieczna
Pedagogical Forum
Section: Articles and essays
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.19

Abstract

Zjawisko określane jako przeszkadzanie na lekcji, jeśli przyglądamy się mu bliżej, okazuje się złożone i wielowymiarowe. Artykuł skupia się na różnorodnych formach uczniowskich zachowań zakłócających pracę w klasie oraz na tym, jak mogą być one postrzegane. Ukazane zostało, jak każda z konceptualizacji zjawiska nakłada na nauczyciela inne wymagania. Celem artykułu jest także zwrócenie uwagi na decyzje dydaktyczne dotyczące takich kwestii, jak wybór zadań i struktura organizacyjna zajęć. Mają one wpływ na minimalizowanie zakłóceń w trakcie lekcji. W artykule zgromadzono dowody empiryczne pokazujące, że zachowania zakłócające mogą się zmniejszać lub zwiększać i że wszystkie dzieci mogą przejawiać nieproduktywne zachowania w pewnych kontekstach.

Download files

Citation rules

Konieczna, A. (2022). Disrupting the lesson – variety and situational variability. Pedagogical Forum, 12(1), 289–310. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.19

Cited by / Share

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.