Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych
Poland
Bio Statement (e.g., department and rank)
pedagog, filozof, filolog, kulturoznawca, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Jego zainteresowania dotyczą m.in. edukacji, filozofii społecznej, etyki, filozofii literatury, pedagogiki krytycznej i międzykulturowej, pogranicza myśli zachodniej i żydowskiej. Autor książek: Ideologia, teoria, edukacja. Myśl Ericha Fromma jako inspiracja dla pedagogiki współczesnej (2016), Lévinas. W stronę pedagogiki azylu (2009) oraz razem z Leszkiem Koczanowiczem Współczesna filozofia społeczna. Rozważania i eseje o społeczeństwie obywatelskim i etyce demokracji (2011). Współredagował prace zbiorowe, m.in.: Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiary teoretyczny i praktyczny (2011), W literackich konstelacjach (2013), Transgresje w edukacji, tom 2 (2014), Między rozumieniem a porozumieniem. Eseje o demokracji niekonsensualnej (2014), Fromm – aplikacje (2016), Utopia a edukacja tom I-III (2016-2017). Członek Stowarzyszenia Edukacji i Inicjatyw Obywatelskich „Chiazm”.
This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.