Becker H. S. (2013). Warsztat pisarski badacza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Bieńczyk M. (2011). Książka twarzy. Warszawa: Świat Książki.
Google Scholar
Bieszczad B. (2013). Pedagogika i język: perspektywa ponowoczesna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Bochno E., Dudzikowa M., Grzybowski P., Kola A. M. i in. (2013). Młodzi badacze o swoim doświadczeniu związanym z doskonaleniem warsztatu naukowego i pisarskiego: (panel dyskusyjny). „Przegląd Badań Edukacyjnych”.
Google Scholar
Boruszewski J. (2017). Dostępność wiedzy naukowej a jej intersubiektywna komunikowalność. W: Komunikacja naukowa w humanistyce. Poznań: Wydawnictwo Naukowe IF UAM.
Google Scholar
Duda B., Przyklenk J., Sujkowska-Sobisz K. (2019). Reprezentacje humanistyki cyfrowej w polskim dyskursie naukowym. W: Reprezentacje świata w dyskursach (modele, obrazy, wizje). B. Ciesek-Ślizowska, B. Duda, E. Ficek, K. Sujkowska-Sobisz (red.). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 55–69).
Google Scholar
Dudzikowa M., Nowak M., Heller M. (2015). O pasjach cudzych i własnych – Profesorowie. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Dukaj J. (2019). Po piśmie. Warszawa: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Duszak A. (2015). Wielogłosowość języków nauki a tożsamość akademicka w świetle lingwistyki stosowanej. W: Tekst naukowy i jego przekład. A.
Google Scholar
Duszak, A. Jopek-Bosiacka, G. Kowalski (red.). Kraków: Universitas, s. 79–107.
Google Scholar
Eco U. (2007). Jak napisać pracę dyplomową: Poradnik dla humanistów. W. Tygielski (red.). G. Jurkowlaniec (tłum.). Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Ficek E. (2013). Poradnik, model gatunkowy i jego tekstowe aktualizacje. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Gajda S. (2001). Styl naukowy. W: Współczesny język polski. J. Bartmiński (red.). Lublin: Wydawnictwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 183–199.
Google Scholar
Gajda S. (2017). Język w nauce: (w perspektywie filozoficzno-lingwistycznej). „Parezja”, nr 2, s. 9–20.
Google Scholar
Hall S. (2013). Representation: Cultural representations and signifying practices. London: Sage The Open University.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Iwasiów I. (2020). Odmrażanie. Literatura w potrzebie. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
Google Scholar
Janion M. (1997). Kuferek Harpagona. „«Teksty Drugie» – teoria literatury, krytyka, interpretacja”, nr 1/2, s. 199–217.
Google Scholar
Język współczesnej humanistyki (2000). J. Pelc (red.). Warszawa: „Znak, Język, Rzeczywistość” Polskie Towarzystwo Semiotyczne.
Google Scholar
Juszczyk S. (2017). Niejednorodność i złożoność metodologiczna pedagogiki a potencjalne błędy popełniane przez badacza. W: Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją: jak sobie z nimi radzić? (wykłady profesorów wygłoszone na XXX Letniej Szkole Młodych Pedagogów przy KNP PAN, 2016). Wisła, s. 56–79.
Google Scholar
Korzeniecka-Bondar A. (2017). O trudnościach w pisaniu: Uwagi na marginesie lektury tekstów przesłanych do redakcji Parezji. „Parezja”, s. 127–137.
Google Scholar
Koziołek R. (2016). Dobrze się myśli literaturą. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Google Scholar
Kubinowski D. (2006). Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna. W: Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. D. Kubinowski, M. Nowak (red.). Kraków: Polskie Towarzystwo Pedagogiczne.
Google Scholar
Łompieś J. B. (2018). Refleksja metapoznawcza w procesie kształtowania sprawności pisania. „Półrocznik Językoznawczy Tertium”, nr 3 (2).
Google Scholar
Maćkiewicz J. (2010). Jak dobrze pisać: Od myśli do tekstu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Melosik Z. (2019a). Książka jako „złoty standard” w naukach humanistycznych i społecznych. „Studia Edukacyjne”, nr 52, s. 7–22.
Google Scholar
Melosik, Z. (2019b). Pasja i tożsamość naukowca: O władzy i wolności umysłu. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Mikołajczak M. (2013). Pomiędzy końcem i apokalipsą: O wyobraźni poetyckiej Zbigniewa Herberta (wyd. 2).Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Pinker S. (2016). Piękny styl. A. Nowak-Młynikowska (tłum.). Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa.
Google Scholar
Richardson L., St. Pierre E. A. (2009). Pisanie jako metoda badawcza. W: Metody badań jakościowych. K. Norman, K. Denzin, Y. S. Lincoln, K. Podemski (red.). T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 457–482.
Google Scholar
Szczęsna E. (2013). Piśmienne bycie w przestrzeni cyfrowej: Współczesne ślady tożsamości. „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, nr 56, s. 17–32.
Google Scholar
Śliwerski B. (2017). Błędy metodologiczne w awansowych publikacjach pedagogów. W: Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją: jak sobie z nimi radzić? (wykłady profesorów wygłoszone na XXX Letniej Szkole Młodych Pedagogów przy KNP PAN, 2016). Wisła, s. 41–55.
Google Scholar
Witkowski L. (2000). Edukacja i humanistyka : nowe konteksty humanistyczne dla nowoczesnych nauczycieli. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Witkowski, L. (2007). Między pedagogiką, filozofią i kulturą : studia, eseje, szkice. „Tryptyk edukacyjny”. T. 3. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Wróbel A. (2018). Język współczesnej pedagogiki w perspektywie komparatystyki myśli pedagogicznej: wybrane przykłady zmian leksykalnych. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 93–103.
Google Scholar
Żyrek-Horodyska E. (2019). Kartografowie codzienności: O przestrzeni (w) reportażu. Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar