Opublikowane: 2023-12-25

Rozwijanie kompetencji rodzicielskich w kontekście wsparcia dzieci z neofobią żywieniową

Agnieszka Sobolewska-Popko
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2023.2.15

Abstrakt

Jedzenie wydaje się umiejętnością kształtowaną w sposób naturalny. Jednak u niektórych dzieci mogą występować pewne trudności w tym zakresie. Wyzwania w sferze jedzenia dotykają wszystkich sfer rozwoju dziecka, wpływają także na kompetencje społeczne. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące kompetencji rodziców, rozumianych jako wiedza, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, w tym przypadku związanych z wybiórczym jedzeniem dzieci. Żyjemy w kulturze przesytu i shoppingu. Otoczenie dziecka często jest przebodźcowane, co może utrudniać nabywanie przez nie umiejętności, także w zakresie jedzenia.

Słowa kluczowe: kompetencje rodzicielskie, neofobia żywieniowa, wsparcie

 

Słowa kluczowe:

kompetencje rodzicielskie, neofobia żywieniowa, wsparcie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sobolewska-Popko, A. (2023). Rozwijanie kompetencji rodzicielskich w kontekście wsparcia dzieci z neofobią żywieniową. Forum Pedagogiczne, 13(2), 207–222. https://doi.org/10.21697/fp.2023.2.15

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.