Badowska M. (2015). Programy szkoły wielokulturowej w kontekście zwiększania integracji społecznej i komunikacji międzykulturowej. „Edukacja Międzykulturowa”, nr 4, s. 263-284.
DOI: https://doi.org/10.15804/em.2015.16
Google Scholar
Cieślarczyk M., Kuriata R. (2005). Kryzysy i sposoby radzenia sobie z nimi. Łódź: Wydawnictwo naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej.
Google Scholar
Delors J. (1998). Edukacja jest w niej ukryty skarb. Warszawa: Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, UNESCO.
Google Scholar
Gajdamowicz H. (1997). Pedagogika pokoju- refleksje aksjologiczno-metodologiczne. W: E. Ponczek (red.). Biuletyn Centrum Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
Google Scholar
Korczak J. (1978). Pisma Wybrane, t. II. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Google Scholar
Kość-Seniuch G. (2000). Dialog i humanizm w działaniu nauczyciela. W: Gajda J. (red.). O nowy humanizm w edukacji. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Kołakowski L. (2004). Mini wykłady o maxi sprawach. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Kozłowski J. (2000). Wolność i tolerancja – konsekwencje pedagogiczne. „Wychowanie na co dzień”, nr 6, s. 24-26.
Google Scholar
Król A. (2000-2001). Przebaczenie jako wartość w wychowaniu. „Roczniki Nauk Społecznych” Tom XXVIII-XXIX, 2, s. 103-120.
Google Scholar
Mayor F. (2001). Przyszłość świata. Warszawa: Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Mydłowska B. (2021). Wychowanie do pokoju jako ważna kategoria pedagogiki. „Rozprawy Społeczne” Tom 15, nr 3, s. 61-74.
DOI: https://doi.org/10.29316/rs/140447
Google Scholar
Nowak M. (2016). Przebaczenie w wychowaniu. „Pedagogia Christiana”, nr 2/38, s. 25- 44.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2016.021
Google Scholar
Ostrowska K. (1997). Psychologiczna analiza procesu przebaczania (w aspekcie wiary chrześcijańskiej). „Biuletyn Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich”, nr 8, s. 3-7.
Google Scholar
Olbrycht K. (2016). Wychowanie do przebaczenia. „Pedagogia Christiana”, nr 2/38, s. 45-61.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2016.022
Google Scholar
Palka S. (2003). Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia. W: Karpińska A. (red.). Teoria i praktyka kształcenia w dialogu i perspektywie. Białystok: Wydawnictwo: Trans Humana.
Google Scholar
Piejka A. (2015). Kształtowanie kultury pokoju w ludziach - perspektywa globalna. „Pedagogika Społeczna”, nr 1(55), 115-127.
Google Scholar
Piejka A. (2017). Kultura pokoju jako wyzwanie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
Google Scholar
Rosa R. (2007). Filozofia i edukacja dla bezpieczeństwa. Siedlce: Akademia Podlaska.
Google Scholar
Skowronek A. J. (2006). Tolerancja i nietolerancja po chrześcijańsku. „Przegląd Powszechny”, nr 4, s. 125-136.
Google Scholar
Wagner, I. (2003). Tolerancja jako wartość w poszukiwaniu perspektywy aksjologicznej w wychowaniu. „Tolerancja”, nr 10, s. 187-192.
Google Scholar
Wojnar I. (2000), Sztuka i edukacja – zagadnienia podstawowe. W: Wojnar I. (red.). Humanistyczne intencje edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
www 1. Preambuła aktu konstytutywnego UNESCO (1945), dostępny na https://www.unesco.pl (otwarty: 27.08.2022).
Google Scholar
www 2. Wielka Karta Narodów Zjednoczonych. San Francisco, 26 czerwca 1945 (Dz. U. 1947, nr 23, poz. 90), dostępny na http://libr.sejm.gov.pl/tek01/txt/onz/1945.html (otwarty: 27.08.2022).
Google Scholar
www 3. Tolerancja, dostępny http://encyklopedia.pwn.pl, (otwarty:10.09.2022).
Google Scholar
www 4. Sterna D. (2019). List do nauczycieli,
Google Scholar