Arystoteles (1983). Metafizyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Augustyn św. (2002). Państwo Boże. Kęty: Wydawnictwo ANTYK.
Google Scholar
Bereźnicki F. (2001). Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Bobrus A. (2001). Tendencje pacyfistyczne w katolickiej nauce społecznej. W: Karolak S.J. (red.). Pacyfizm. Prawo a dzieje państwa i ustroju. Tom 2. Białystok: Temida 2.
Google Scholar
Buber M. (1992). Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Czajka A. (2012). Kultura świata w dialogu. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Denek K. (2001). Krajoznawstwo i turystyka dzieci i młodzieży – okazją do współdziałania, samorządności i demokracji. W: Dymara B. (red.). Dziecko w świecie współdziałania, cz. 2. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Dewey J. (1972). Demokracja i wychowanie. Wprowadzenie do filozofii wychowania. Warszawa: Książka i Wiedza.
Google Scholar
Dubiel L., Malarczyk J. (2001). Historia doktryn polityczno-prawnych. Lublin: AWH Antoni Dudek.
Google Scholar
Hall E.T. (1984). Poza kulturą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Hirszfeld L. (2011). Historia jednego życia. Warszawa: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Ingarden R. (1987). Książeczka o człowieku. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Izdebski H. (2001). Historia myśli politycznej i prawnej. Warszawa: CH Beck.
Google Scholar
Kapuściński R. (2007). Ten inny. Kraków: Czytelnik.
Google Scholar
Karolak S.J. (2001). Antyczne źródła idei pokoju. W: Karolak S.J. (red.). Pacyfizm. Prawo a dzieje państwa i ustroju. T. 2. Białystok: Temida 2.
Google Scholar
Kłosowski J. (1999). Prawo uczenia do sukcesu. W: Bińczycka J. (red.). Prawa dziecka – deklaracje i rzeczywistość. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Murzyn A. (2001). Pragmatyzm J. Deweya a samorządności demokracja. W: Dymara B. (red.). Dziecko w świecie współdziałania, cz. 2. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Nawroczyński B. (1947). Życie duchowe: Zarys filozofii kultury. Kraków: Księgarnia Wydawnicza F. Pieczątkowski i SKA.
Google Scholar
Okoń W. (1998). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
Google Scholar
Palacz R. (red.). (1988). Klasycy filozofii. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Prawnicze Iuris.
Google Scholar
Piejka A. (2017). Kultura pokoju jako wyzwanie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo naukowe ChAT.
Google Scholar
Piekarski A. (1979). Wolność sumienia i wyznania w Polsce. Warszawa: Polska Agencja Interpress.
Google Scholar
Półturzycki J. (2008). Raport Edgara Faure’a „Uczyć się, aby być”. W: Kruszewski Z. (red.). Modernizacja edukacji, Projekty Międzynarodowe. Płock: Wydawnictwo Novum.
Google Scholar
Rogers C. (1992). Tworzenie klimatu wolności. W: Blusz K. (red.). Edukacja i wyzwolenie. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Schweitzer A. (1971). Życie. Warszawa: Wydawnictwo PAX.
Google Scholar
Swieżawski S. (1993). O właściwe rozumienie tolerancji. „Znak”, nr 6, s. 4-5.
Google Scholar
Szerląg A. (2011). Konflikty i dialog w wybranych społeczeństwach wielokulturowych. Wrocław: Wydawnictwo Atut.
Google Scholar
Szyszkowska M (2009). Dzieje filozofii. Białystok: Temida 2.
Google Scholar
Tischner J. (1995). Gra wokół odpowiedzialności. „Znak”, nr 10, s. 47-55.
Google Scholar
Tokarczyk B. (1999). Historia filozofii prawa w retrospektywie prawa natury. Białystok: Temida 2.
Google Scholar
Wojnar I. (2016). Humanistyczne przesłanki niepokoju. Warszawa: Elipsa.
Google Scholar
Wołoszyn S. (2003). Oświata i wychowanie w XX wieku. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Pedagogika, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar