Opublikowane: 2017-04-04

„Znaki więzi” i „znaki istnienia”. Narracje tożsamościowe członków gangów młodzieżowych w przestrzeniach miejskich. Perspektywa interpretatywna w Urban Studies na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej

Małgorzata Michel
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2017.1.08

Abstrakt

Niniejszy artykuł stanowi prezentację fragmentu wyników badań pochodzących z obszernego projektu związanego z badaniem miasta. Koncentruje się na aktywności członków gangów młodzieżowych w postaci praktyk miejskich graffiti. Stanowią one m.in. narracje o tożsamości miejsca i zamieszkujących go ludzi. Prezentowane badania realizowane są w paradygmacie interakcjonistycznym, a pochodzące z nich dane ujęte zostały w procesie metodologii teorii ugruntowanej. Propozycja stworzenia postulatów dla pedagogicznej praktyki skoncentrowana jest na nurcie „nowej pedagogiki resocjalizacyjnej” w środowisku otwartym.

Słowa kluczowe:

narracje tożsamości, gangi młodzieżowe, przestrzeń miasta, studia miejskie, perspektywa interpretatywna, pedagogika resocjalizacyjna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Michel, M. (2017). „Znaki więzi” i „znaki istnienia”. Narracje tożsamościowe członków gangów młodzieżowych w przestrzeniach miejskich. Perspektywa interpretatywna w Urban Studies na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej. Forum Pedagogiczne, 7(1), 95–120. https://doi.org/10.21697/fp.2017.1.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.