Chudy W. (2007). Społeczeństwo zakłamane. Esej o społeczeństwie i kłamstwie. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Filipowicz M. (2017). Rodzina jako pierwsze środowisko wychowawcze. Zadania i ideał wychowawczy – z perspektywy nauczania Kościoła. „Łódzkie Studia Teologiczne”, no. (26)1, pp. 127-146.
Google Scholar
Gogacz M. (1995). Wprowadzenie do etyki chronienia osób. Warszawa: B.R.J. NAWO.
Google Scholar
Kawula S. & Janke A.W. (2007). Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną. In: S. Kawula, J. Brągiel & A.W. Janke (Eds.). Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Kieszkowska A. (2007). Rola rodziny w procesie socjalizacji. In: S. Cudak (Ed.). Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia. Kielce: Akademia Świętokrzyska.
Google Scholar
Kubiak-Szymborska E. & Zając D. (2006). Podstawowe problemy teorii wychowania. Kontekst współczesnych przemian. Bydgoszcz: Wydawnictwo WERS.
Google Scholar
Nagórny J. (2012). Wychowanie do wartości. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Naumowicz C. (2014). Rola rodziny w budowaniu cywilizacji pokoju – kontekst lokalny i globalny. In: J. Stala (Ed.). Nauki o rodzinie w służbie rodziny. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II.
Google Scholar
Nowak M. (1999). Podstawy pedagogiki otwartej. Ujęcie dynamiczne w inspiracji chrześcijańskiej. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
Google Scholar
Ostrowska K. (1997). Psychologiczna analiza procesu przebaczania (w aspekcie wiary chrześcijańskiej). „Biuletyn Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich”, no. 8, pp. 3–7.
Google Scholar
Przygoda A. (2011). Mechanizmy socjalizacji w rodzinie. „Pedagogika Rodziny”, no. 1(1), pp. 109-118.
Google Scholar
Skawińska M. (2001). Rodzina w nauczaniu społecznym katolickiego kościoła (1878–1968). Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
Google Scholar
Wiśniewska E. (2020). Praca wychowawcza nauczyciela. Wybrane obszary i problemy. Płock: Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej.
Google Scholar
Wiśniewska E. (2023). A Teacher’s Values Are Essential in Educating Children and Youth for Peace. “Forum Pedagogiczne”, no. 13(2), pp. 99-113.
Google Scholar
Wiszniewska I. (2023). O żydowskiej sztuce życia mówi naczelny rabin Polski. Warszawa: Czerwone i Czarne Sp. z.o.o. sp.k
Google Scholar