Bruner, J. E. (1974). W poszukiwaniu teorii nauczania. Warszawa: PIW.
Encyklopedia PWN. Retrieved from: https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/akceleracja;4007516.html.
Feldhusen, J. F. (1989). The research on identifying and educating gifted youth supports the use of multiple identification measures, accelerated instruction, and ability grouping. Educational Leadership, 46(6), 6–11.
Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences, New York: Basic Books.
Gardner, H. (2002). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina.
Gur, C. (2011). Do gifted Children have similar characteristics? Observation of three children. Procedia Socia and Behavioral Sciences, 12(2), 439–500.
Kwiatkowska, E. (2018). Trudności w pracy z dziećmi z wyzwaniami poznawczymi w percepcji nauczycieli edukacji przedszkolnej. In. E. Śmiechowska-Petrovskij, E. Kwiatkowska (Eds.), Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku. Teoria i wspieranie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW.
Limont, W. (2012). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować. Sopot: GWP.
Montessori, M. (2005). Domy dziecięce. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Montessori, M. (2014). Odkrycie dziecka. Łódź: Palatum.
Oświata i wychowanie, w roku szkolnym 2017/2018 (2018).Warszawa, Gdańsk: GUS.
Papadopoulos, D. (2016). Psych-pedagogical and educational aspects of gifted students, starting from preschool age. How can theis needs be best met? Journal of Psychological Abnormalities, 5(2).
Piaget, J.(1981). Równoważenie struktur poznawczych. Warszawa: PWN.
Renzulli, J. S. (2005). The three-ring conception of giftedness. A development model for promoting creative productivity. In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp. 246–279). Cambridge: Cambridge University Pres.
Google Scholar