Opublikowane: 2020-07-18

Pedeutological aspects of using new technologies in education

Krzysztof Łuszczek
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2020.2.19

Abstrakt

Nowe technologie, które trafiają do edukacji są traktowane jako „złoty środek” mający usunąć większość edukacyjnych bolączek. Po czasie okazuje się, że wiele z pierwotnych nadziei zostało zawiedzionych. Niniejszy artykuł próbuje odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego tak się dzieje? Metoda historyczno-krytyczna pozwala przeanalizować pewne elementy systemu edukacji, które są dla niego istotne a które przy wprowadzaniu kolejnych technologii okazywały się kluczowe. Tak jest z pozycją nauczyciela w procesie edukacji. Okazuje się, że wyobrażenia nauczyciela na temat edukacji mogą mieć istotny wpływ na jego stosunek do nowych technologii a co za tym idzie na ich skuteczność. Stąd nie tylko przygotowanie nauczycieli do posługiwania się nowymi technologiami, ale także kształtowanie ich wyobrażeń i budowa tradycji edukacyjnych jest równie istotne w efektywnym zastosowaniu nowych technologii w edukacji.

Słowa kluczowe:

nauczyciel, ; technologie informacyjne, pedeutologia, kultura edukacji

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Łuszczek, K. (2020). Pedeutological aspects of using new technologies in education. Forum Pedagogiczne, 10(2), 263–272. https://doi.org/10.21697/fp.2020.2.19

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.