Opublikowane: 2022-09-20

Misja szkoły jako podstawa refleksji o priorytetach liceum ogólnokształcącego

Urszula Dernowska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2020.4.10

Abstrakt

W artykule przedmiotem analizy uczyniono misje 53 publicznych liceów ogólnokształcących zlokalizowanych w Warszawie. Celem badań było ustalenie, jak szkoły definiują swoje priorytety. Na podstawie jakościowej analizy treści misji badanych instytucji ustalono, że szkoły deklarują orientację na różnorodne cele: zarówno te opisujące oczekiwane efekty kształcenia, jak i te związane z charakterystyką środowiska instytucjonalnego szkoły. Zaprezentowane wyniki pozwalają dostrzec specyfikę misji badanych szkół, mimo pewnych podobieństw w definiowaniu przez nie swoich priorytetów.

Słowa kluczowe:

cel szkoły, misja szkoły, liceum ogólnokształcące, jakościowa analiza treści

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dernowska , U. . (2022). Misja szkoły jako podstawa refleksji o priorytetach liceum ogólnokształcącego . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 41(4), 113–128. https://doi.org/10.21852/sem.2020.4.10

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.