Opublikowane: 2022-10-09

Wychowanie do kultury: przeszłość i teraźniejszość, pytania i propozycje

Anna Monika Jabłońska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2019.3.09

Abstrakt

Artykuł porusza wieloaspektowe zagadnienie. Jego fundament stanowią pojęcia „kultura”, „wychowanie”. Oba od starożytności stanowiły bardzo ważne zagadnienie teoretyczne i praktyczne w historii naszej cywilizacji. Wychowanie do kultury decyduje o ukształtowaniu człowieka i społeczeństwa. Po 1989 r. zaszły w Polsce i na świecie ogromne zmiany. W ich kontekście należy odpowiedzieć na pytanie: jaki ma być człowiek i jaką będzie tworzył przyszłość? A więc: jakie istnieją zagrożenia, możliwości, zadania i cele, jakie instytucje i drogi prowadzą do wychowania do kultury i przez kulturę?

Słowa kluczowe:

wychowanie, kultura, ukształtowanie człowieka i społeczeństwa, zasady, drogi i cele wychowania do kultury

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jabłońska , A. M. (2022). Wychowanie do kultury: przeszłość i teraźniejszość, pytania i propozycje . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 40(3), 131–144. https://doi.org/10.21852/sem.2019.3.09

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.