Opublikowane: 2022-10-15

Nowy sposób przeżywania szkoły. Analiza przeprowadzona w „Asilo nel Bosco” w Ostia Antica

Un’analisi condotta nell’Asilo nel Bosco di Ostia Antica.

Zbigniew Szczepan Formella , Giorgia Perillo
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2019.2.09

Abstrakt

Niniejszy artykuł jest swego rodzaju kontinuum poprzedniego, opublikowanego w Seminare 2018, t. 2. Tekst jest podzielony na trzy części: pierwsza to prezentacja Przedszkola w lesie w miejscowości Ostia Antica, które inspiruje się modelem Outdoor Education. Druga część zawiera natomiast swoistego rodzaju badania pogłębiające przeprowadzone na terenie tego przedszkola, mające na celu weryfikację istotnych elementów Outdoor Education. Trzecia część przedstawia zarówno psychofizyczne korzyści edukacji na wolnym powietrzu, jak i wyzwania społeczno-kulturowe stojące przed „szkołami w lesie”, zmierzające do ich upowszechnienia w kontekście włoskim. Wkład wielu autorów przeszłości, takich jak J.J. Rousseau, M. Montessori, R. Steiner i P. Freire, odradza się w tego typu propozycjach szkół we Włoszech, w Europie i w wielu krajach świata, dając istotny wkład w integralny rozwój dziecka.

Słowa kluczowe:

przedszkole, obserwacja uczestnicząca, natura, Outdoor Education

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Formella , Z. S., & Perillo , G. (2022). Nowy sposób przeżywania szkoły. Analiza przeprowadzona w „Asilo nel Bosco” w Ostia Antica : Un’analisi condotta nell’Asilo nel Bosco di Ostia Antica . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 40(2), 115–130. https://doi.org/10.21852/sem.2019.2.09

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.