Opublikowane: 2022-10-28

Aksjologia nauczania etyczno-społecznego Jana Pawła II. Problem badawczy

Zdzisława Marianna Kobylińska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki filozoficznej
https://doi.org/10.21852/sem.2018.4.07

Abstrakt

Celem artykułu jest podjęcie problemu badawczego, jakim jest zrekonstruowanie i zaprezentowanie aksjologicznej warstwy nauczania etyczno-społecznego Jana Pawła II, która implicite zawarta jest w pismach i dokumentach papieskich. Nowatorski charakter problemu badawczego wynika z tego, iż do tej pory w żadnych ze znanych publikacji dotyczących tego nauczania nie ma opracowanej, w sposób systematyczny i gruntowny, problematyki aksjologicznej, która stanowi jego immanentną część. Nauczanie papieskie poddawane jest na ogół badaniom analityczno-syntetycznym z punktu widzenia teologii, katolickiej nauki społecznej, socjologii, politologii, czasami filozofii, natomiast nigdy z punktu widzenia teorii wartości. Przeprowadzone badania będą stanowić pierwszą próbę syntezy myśli aksjologicznej humanizmu transcendentnego Jana Pawła II.

Słowa kluczowe:

aksjologia, wartości, doktryna Kościoła katolickiego, transcendentny humanizm, teoria wartości, nauczanie społeczno-etyczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kobylińska , Z. M. (2022). Aksjologia nauczania etyczno-społecznego Jana Pawła II. Problem badawczy. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 39(4), 83–90. https://doi.org/10.21852/sem.2018.4.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.