Helman, Zofia. 1985. Neoklasycyzm w muzyce polskiej XX wieku. Kraków: PWM.
Google Scholar
Łukaszewski, Marcin Tadeusz. 2017a. Paweł Michał Chmielnicki – utwory fortepianowe. W: Paweł Michał Chmielnicki. 2017. Piano Works, 7-10. Lisowice: Ars Musica sp. z o.o.
Google Scholar
Łukaszewski, Marcin Tadeusz. 2017b. Inspiracje sztukami plastycznymi w polskich utworach fortepianowych XX i XXI wieku na przykładzie wybranych dzieł. Rekonesans. W: Pulchritudo delectans. Korespondencja na styku sztuk, red. Karol Klauza i Joanna Cieślik-Klauza, 103-131. Białystok: Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Łukaszewski, Marcin Tadeusz. 2013. Fortepianowe formy wariacyjne kompozytorów polskich 1900-2010. Dzieje gatunku i technika wariacyjna. Warszawa: Musica Sacra Edition.
Google Scholar
Mumenthaler, Marco i Heinrich Mattle. 2001. Neurologia. Wrocław: Wydawnictwo Medyczne Urban & Partner.
Google Scholar
Peryt, Maria. 2015. Postmodernizm się skończył. Warszawa: UMFC.
Google Scholar
Podhajski, Marek. 2005. Periodyzacja. W: Kompozytorzy polscy 1918-2000, t. 1: Eseje, red. Marek Podhajski, 185-205. Gdańsk: Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki, Warszawa: Akademia Muzyczna im. F. Chopina.
Google Scholar
Przech, Violetta. 2004. Polska twórczość na fortepian solo 1956-1985. Nowatorskie kierunki i techniki. Bydgoszcz: Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego.
Google Scholar
Rutkowska, Anna. 2005. Postmodernizm. W: Kompozytorzy polscy 1918-2000, red. Marek Podhajski, t. 1: Eseje, 283-295. Gdańsk: Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki, Warszawa: Akademia Muzyczna im. F. Chopina.
Google Scholar
Strzelecki, Paweł. 2006. „Nowy romantyzm” w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975. Kraków: Musica Iagellonica.
Google Scholar
Szwajgier, Krzysztof. 2008. Obrazy dźwiękowe muzyki unistycznej. Inspiracja malarska w twórczości Zygmunta Krauzego. Kraków: Akademia Muzyczna.
Google Scholar
Tomaszewski, Mieczysław. 2000. Interpretacja integralna dzieła muzycznego. Rekonesans. Kraków: Akademia Muzyczna.
Google Scholar
Turczyńska, Magdalena. 2011. Andrzej Dziadek – Piano Music, omówienie do płyty CD, 5-7. Warszawa: Acte Préalable AP0215.
Google Scholar