Opublikowane: 2022-11-24

Oratorium salezjańskie we Włoszech – integracja młodzieży drugiej generacji wywodzącej się z zagranicy

Oratorio salesiano in Italia – integrazione dei ragazzi stranieri di seconda generazione

Bogdan Stańkowski
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2017.2.08

Abstrakt

W artykule autor podejmuje problem integracji młodych obcokrajowców tzw. „nowych Włochów” w kontekście chrześcijańskim. Salezjanie włoscy zapoczątkowali nowy rodzaj pracy wychowawczej z nieletnimi imigrantami, którzy przybyli do Italii z różnych stron świata. W pierwszej części artykułu autor wypukla koncepcję i zadania oratorium w kontekście integracji młodych ludzi we wspólnocie chrześcijańskiej. W drugiej, która ma charakter badawczy, zostają przedstawione wyniki badań przeprowadzonych w 2016 roku, których celem było ukazanie specyfiki oddziaływań wychowawczych salezjanów w ich pracy z nieletnimi imigrantami.

Słowa kluczowe:

salezjańskie oratorium we Włoszech, adolescenci, nieletni imigranci, integracja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stańkowski, B. (2022). Oratorium salezjańskie we Włoszech – integracja młodzieży drugiej generacji wywodzącej się z zagranicy: Oratorio salesiano in Italia – integrazione dei ragazzi stranieri di seconda generazione . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 38(2), 99–111. https://doi.org/10.21852/sem.2017.2.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.