Opublikowane: 2022-12-07

Nauczanie religii katolickiej w kontekście europejskim: profile i kompetencje

L’insegnamento della religione cattolica nel contesto europeo: profili e competenze

Mirosław Stanisław Wierzbicki
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2016.3.06

Abstrakt

Współczesna szkoła w Europie proponuje cele edukacyjne zmierzające do integralnego rozwoju osoby. Instytucja ta realizuje proces edukacji dzięki rozwijaniu kompetencji, zdolności i wiedzy w różnych dziedzinach życia, również tych religijnych. Aby wzniecić w nowych pokoleniach poczucie „religijności” konieczne jest nie tylko, aby każdy nauczyciel religii posiadał wiedzę o różnych nurtach pedagogicznych i teoriach naukowych, ale przede wszystkim wiedział, jak odpowiedzieć na konkretne wyzwania współczesnego społeczeństwa. Kompetencje nauczyciela religii w Europie muszą więc wykraczać poza granice państw, kultur, religii, aby w procesie wychowawczym kształtować młodzież umiejącą odpowiedzieć na nowe wyzwania przemian społeczno-politycznych, geograficznych i religijnych. Wyzwania te wprowadzają do nauczania religii potrzebę pogłębiania kompetencji pedagogicznych, psychologicznych, teologicznych i dydaktycznych. Nauczanie religii powinno być pomocne w integrowaniu Wspólnoty Europejskiej.

Słowa kluczowe:

kompetencje, nauczanie religii, wychowanie religijne, szkoła, wychowanie chrześcijańskie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wierzbicki, M. S. (2022). Nauczanie religii katolickiej w kontekście europejskim: profile i kompetencje : L’insegnamento della religione cattolica nel contesto europeo: profili e competenze. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 37(3), 73–84. https://doi.org/10.21852/sem.2016.3.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.