Borecka Maria. 2009–2010. Organizacja struktur horyzontalnych i wertykalnych w twórczości fortepianowej Mariana Borkowskiego, Musica Sacra Nova 3–4 : 121–160.
Google Scholar
Borkowski Marian. 1972. Zagadnienia formy muzycznej w utworach dodekafonicznych Weberna, Res Facta 6 : 48-64.
Google Scholar
Borkowski Marian. 1988. The role of twelveton row in the development of Polish modern music. W Księga Sympozjum Contemporary Music Society Edition, 112–114. Seul.
Google Scholar
Borkowski Marian. 1995. O myśleniu muzycznym (dwa utwory S. Moryto), Heksis 2 : 26-28.
Google Scholar
Borkowski Marian. 1999. Elementy mojego języka muzycznego. W I Sympozjum Kompozytorskie AMFC, red. A. Gronau-Osińska. Zeszyt Naukowy 42, 82–89. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Borkowski Marian. 1999. My musical language. W Księga 1st International Seminar for the Contemporary Music, 11–17. Kwangju.
Google Scholar
Borkowski Marian. 1999. Serial Structuring in Webern’s Dodecaphonic Compositions. W Księga International Seminar for the Contemporary Music, 18–25. Kwangju.
Google Scholar
Borkowski Marian. 2002. O sztuce kompozycji (I i II Refleksja), Quo vadis? 1 : 22-23.
Google Scholar
Borkowski Marian. 2002. O sztuce kompozycji, Quo Vadis? 1 : 22-23.
Google Scholar
Borkowski Marian. 2003. Glosa. W Potencjał kompozycyjny utworów na instrumenty solowe – III Sympozjum Kompozytorskie AMFC, red. M. Borkowski, A. Gronau-Osińska, 99-101. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Borkowski Marian. 2003. O sztuce kompozycji (III i IV Refleksja), Quo vadis? 1-4 : s. 59.
Google Scholar
Borkowski Marian. 2004. Zagadnienie strukturowania seryjnego w twórczości dodekafonicznej Weberna. W Teksty o muzyce współczesnej. Zeszyt Naukowy 52, red. M. Borkowski, A. Gronau-Osińska, 57-82. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Borkowski Marian. 2007. Pięć refleksji o sztuce kompozycji, Musica Sacra Nova 1 : 204-209.
Google Scholar
Borkowski Piotr, Łukaszewski Marcin Tadeusz (red.). 2014. Marian Borkowski Jubileusz 80-lecia urodzin. Warszawa: United Arts Promotion & Development, Instytut Musica Sacra.
Google Scholar
Gronau-Osińska Alicja (red.). 2004. Ekspresja formy – ekspresja treści – Marianowi Borkowskiemu w siedemdziesięciolecie urodzin. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Gronau-Osińska Alicja, Łukaszewski Marcin Tadeusz (red.), 2014. Spotkania z Mistrzem. Marian Borkowski w oczach uczniów i przyjaciół. Warszawa: Musica Sacra Edition.
Google Scholar
Gronau-Osińska Alicja. 2008. Działalność pedagogiczna Mariana Borkowskiego, Musica Sacra Nova 2 : 111-175.
Google Scholar
Gudel Joachim. 1987. Analiza i omówienie utworów organowych kompozytorów środowiska warszawskiego. W Zeszyty Naukowe 2, 33–43. Legnica – Łódź: Ludowy Instytut Muzyczny.
Google Scholar
Hordyjewicz Grzegorz. 2004. Utwory na trąbkę i organy w muzyce XX wieku (mps pracy dyplomowej). Białystok: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Kobierzycki Tadeusz, Maj Filip. 2010. Witalizm i egzy¬sten¬cjo¬na¬lizm w muzyce Mariana Borkowskiego, Heksis 2 : www.heksis.com.
Google Scholar
Kobierzycki Tadeusz. 1994. Wielopoziomowość muzyki. Studium o muzyce M. Borkowskiego. W Tenże Muzyka i psychika, 15–19. Warszawa: Stakroos Stowarzyszenie Aktywnego Rozwoju Osobowości dla Studentów.
Google Scholar
Kobierzycki Tadeusz. 1995. Ethos muzyki współczesnej, Heksis 1 : 27–29.
Google Scholar
Kobierzycki Tadeusz. 2003. Analiza archetypalna w muzyce (II) (Mariana Borkowskiego „Dram” na orkiestrę, 1966). W Ratio musicae, red. S. Dąbek, 85–100. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Kobierzycki Tadeusz. 2003. Kultura muzyczna u progu XXI wieku, ALBO albo 4 : 170–174.
Google Scholar
Kobierzycki Tadeusz. 2008. Marian Borkowski – jego twórczość muzyczna i szkoła kompozytorska, Musica Sacra Nova 2 : 201–222.
Google Scholar
Kozłowska Joanna. 1998. Współczesna polska muzyka sakralna w prawykonaniach Chóru ATK – Studium analityczne (mps pracy magisterskiej). Warszawa: Akademia Teologii Katolickiej.
Google Scholar
Lasocki Roman. 1985. Marian Borkowski – Images II na dowolny instrument smyczkowy w wersji na skrzypce solo. W Lasocki Roman. 1985. Uwagi o pracy nad współczesnym utworem skrzyp¬cowym na przykładzie wybranych dzieł muzyki polskiej powstałych w latach ostatnich. Prace Specjalne 3, 29–46. Katowice: Akademia Muzyczna im. K. Szymanowskiego.
Google Scholar
Lindstedt Iwona. 1998. Borkowski Marian. W Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna pod redakcją Elżbiety Dziębowskiej, suplement a–b, 62-63. Kraków: Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz (red.). 2008. Studia nad twórczością Mariana Borkowskiego, Musica Sacra Nova 2.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 1999. Komentarz do płyty CD Borkowski Marian Symphonic and Sacred Music. Warszawa: Acte Préalable.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 1999. O pedagogice kompozycji w Korei Południowej. Rozmowa z prof. Marianem Borkowskim. Wydruk komputerowy w archiwum autora. Warszawa.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2001. Faktura – brzmienie – ekspresja w twórczości chóralnej i wokalno-instrumentalnej Mariana Borkowskiego. W Muzyka Chóralna – II Sympozjum Kompozytorskie AMFC, red. A. Gronau-Osińska, 146–159. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2003. Utwory na instrumenty solowe Mariana Borkowskiego – Próba charakterystyki wartości instrumentalnych i stylotwórczych. W Potencjał kompozycyjny utworów na instrumenty solowe – III Sympozjum Kompozytorskie AMFC, red. M. Borkowski, A. Gronau-Osińska, 76–98. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2004. Borkowski Marian. W Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina, tom I, 69–103. Warszawa: Akademia Muzyczna im. F. Chopina.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2004. Twórczość na chór a cappella o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000 (mps pracy doktorskiej). Warszawa: Akademia Muzyczna im. F. Chopina.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2005. Borkowski Marian. W Kompozytorzy polscy 1918-2000, red. M. Podhajski, 111–120. Gdańsk: Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki, Warszawa: Akademia Muzyczna im. F. Chopina.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2007. Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000. Lublin: Polihymnia.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2009. Rola i znaczenie organów w twórczości Mariana Borkowskiego. W Organy i Muzyka Organowa XIV. Prace Specjalne 77, red. J. Krassowski i in., 150–169. Gdańsk: Akademia Muzyczna im. St. Moniuszki.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2011. Sakralna twórczość na chór a cappella Mariana Borkowskiego, Liturgia Sacra 17 nr 2 : 381-402.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2013. Fortepianowe formy wariacyjne kompozytorów polskich 1900–2010 Dzieje gatunku i technika wariacyjna. Warszawa: Musica Sacra Edition.
Google Scholar
Łukaszewski Marcin Tadeusz. 2014. Przewodnik po muzyce fortepianowej. Kraków: Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Google Scholar
Mroczek Agnieszka. 2003. Nadia Boulanger i jej polscy uczniowie (mps pracy magisterskiej). Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Perkowski Dawid. 2007. Twórczość chóralna o tematyce religijnej Mariana Borkowskiego (mps pracy magisterskiej). Warszawa: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Pociej Bohdan. 2008. O muzyce Mariana Borkowskiego, Musica Sacra Nova 2 : 199-200.
Google Scholar
Podhajski Marek (red.). 2013. Polish Music Polish Composers 1918-2010. Gdańsk: Akademia Muzyczna im. St. Moniuszki, Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Google Scholar
Szoka Marta. 1993. Polska muzyka organowa w latach 1945-1985. W Zeszyty Naukowe 5, Łódź: Ludowy Instytut Muzyczny.
Google Scholar
Szuwalska I. 1984. Czynniki warunkujące percepcję muzyki współczesnej przez dzieci w klasie VIII (mps pracy magisterskiej). Częstochowa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
Google Scholar
Węgrzyn-Klisowska Walentyna. 1999. Kolorystyczna rola perkusji w twórczości Mariana Borkowskiego. W Zeszyty Naukowe 47, 105–110. Warszawa: Akademia Muzyczna Fryderyka Chopina.
Google Scholar
Żechowski Cezary. 1995. Musica Speranza, Heksis 1 : 22-26.
Google Scholar