Opublikowane: 2022-12-20

Pedagogia resocjalizacji adolescentów nieprzystosowanych społecznie – doświadczenia w kontekście pracy salezjańskiej we Włoszech

Per una pedagogia di ricupero dei ragazzi disadattati – l’esperienza salesiana nel contesto Italiano

Bogdan Stańkowski
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2015.3.06

Abstrakt

W artykule zatytułowanym Pedagogia resocjalizacji adolescentów nieprzystosowanych społecznie – doświadczenia w kontekście pracy salezjańskiej we Włoszech autor pochyla się nad zagadnieniem prewencji w duchu systemu salezjańskiego ks. Bosko w warunkach resocjalizacyjnych. Autor na podstawie analizy dostępnej literatury przedmiotu stara się nakreślić model salezjańskiej pedagogii resocjalizacyjnej w pracy z nastolatkami nieprzystosowanymi społecznie. To zagadnienie staje się zasadniczym problemem badawczym w niżej ukazanych rozważaniach typu analityczno-deskryptywnego. W pierwszej części pracy autor zgłębia nową koncepcję prewencji w kontekście pracy salezjańskiej z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie. Druga część artykułu przybliża wspomniany model pedagogii resocjalizacyjnej, jaki jawi się w doświadczeniach pracy salezjanów we Włoszech.

Słowa kluczowe:

prewencja salezjańska, salezjański model pedagogii resocjalizacyjnej, Włochy

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stańkowski, B. . (2022). Pedagogia resocjalizacji adolescentów nieprzystosowanych społecznie – doświadczenia w kontekście pracy salezjańskiej we Włoszech : Per una pedagogia di ricupero dei ragazzi disadattati – l’esperienza salesiana nel contesto Italiano. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 36(3), 69–79. https://doi.org/10.21852/sem.2015.3.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.