Opublikowane: 2022-12-21

Percepcja celu/sensu życia w odniesieniu do wstępu na uniwersytety w kenii. Badania empiryczne wśród studentów pierwszego roku

Kagwe Cosmas Muiruri , Zbigniew Formella
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2015.2.12

Abstrakt

Artykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzonych wśród 1173 studentów pierwszego roku czterech państwowych i jednego prywatnego uniwersytetu w Kenii. Celem badań była analiza poziomu percepcji sensu życia w okresie rozpoczęcia studiów uniwersyteckich (I rok), z uwzględnieniem trzech trybów dostępu obecnych w Kenii: studenci wspierani przez program państwowy (JAB), studenci częściowo finansujący swoje studia (SSP) oraz studenci uczelni prywatnych (PU). W badaniach użyto dwóch testów (PIL i SONG), mierzących percepcję egzystencjalną i sens/znaczenie życia, mających swoje podłoże teoretyczne w teorii V. E. Frankla. Studenci z programu JAB wykazali wyższy poziom percepcji celu/sensu życia od studentów objętych pozostałymi dwoma programami. Wynik ten został otrzymany przy użyciu obu zastosowanych testów, które tym samym okazały się komplementarne; użyte po raz pierwszy w Kenii potwierdziły również swoją wiarygodność transkulturową.

Słowa kluczowe:

percepcja sensu życia, uniwersytet, wstęp, poszukiwania naukowe

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Muiruri , K. C. ., & Formella, Z. (2022). Percepcja celu/sensu życia w odniesieniu do wstępu na uniwersytety w kenii. Badania empiryczne wśród studentów pierwszego roku . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 36(2), 141–158. https://doi.org/10.21852/sem.2015.2.12

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.