Opublikowane: 2022-12-29

Środki komunikacji społecznej w nauczaniu kościoła i misji ewangelizacyjnej

Arkadiusz Domaszk
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki teologicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2013.34.05

Abstrakt

Podejmując nową ewangelizację Kościół korzysta ze źródeł masowego przekazu. Nauczanie Kościoła ujawnia dobre i złe strony środków masowego przekazu, ale jednocześnie zachęca księży i ​​wiernych do aktywnego włączania środków masowego przekazu w misję Kościoła. W ewangelizacji świata służą zwłaszcza katolickie środki masowego przekazu. Można powiedzieć, że stanowią nową, nowoczesną kazalnicę. Niniejsze opracowanie wskazuje na publikacje, radio i telewizję. Korzystanie ze środków masowego przekazu wymaga od wiernych odwagi i kreatywności. Idee Magisterium Kościoła wymagają dynamicznego wykorzystania tych narzędzi. Dotyczy to środków masowego przekazu wyraźnie oznaczonych jako „katolickie” oraz wszelkiego rodzaju działań podejmowanych w programach w mediach publicznych i prywatnych. Nauka Kościoła w środkach masowego przekazu jest poparta regulacjami kanonicznymi. W ostatnich dziesięcioleciach świat mediów zmieniał się dynamicznie. Kościół i wszyscy wierni powinni uważnie śledzić zachodzące zmiany, aby dostosować do nich misję ewangelizacyjną, czyli konsekwentnie objawiać za pośrednictwem środków masowego przekazu oblicze Chrystusa i Jego orędzie zbawienia.

Słowa kluczowe:

mass media, środki komunikacji, Magisterium Kościoła, ewangelizacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Domaszk , A. (2022). Środki komunikacji społecznej w nauczaniu kościoła i misji ewangelizacyjnej. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 34, 81–95. https://doi.org/10.21852/sem.2013.34.05

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.