Opublikowane: 2023-01-20

Pedagogika ks. Bosko w dzisiejszej szkole prowadzonej przez Zgromadzenie Salezjańskie. Część II

Dariusz Grządziel
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2011.29.15

Abstrakt

System wychowawczy ks. Bosko realizowany w środowiskach salezjańskich ma możliwość okazania swojej wartość zarówno jako metoda wychowawcza, jak i propozycja ideałów i celów. Cechy powyższe dają mu miejsce w pedagogice, a szczególnie w jej aspekcie odnoszącym się do praktyki wychowania. Artykuł powyższy kontynuuje refleksję nad możliwościami realizowania procesów wychowawczych w oparciu o ten system w instytucjach szkolnych. W sposób szczególny podejmuje rolę nauczyciela i wychowawcy oraz ich kompetencji. Ukazuje również możliwości, jakie oferuje „wspólnota praktyki zawodowej” w procesach zawodowego doskonalenia.

Słowa kluczowe:

szkoła, kompetencje nauczycieli i wychowawców, formacja zawodowa nauczycieli i wychowawców, polskie prawo oświatowe, pedagogika salezjańska, system prewencyjny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Grządziel , D. (2023). Pedagogika ks. Bosko w dzisiejszej szkole prowadzonej przez Zgromadzenie Salezjańskie. Część II. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 29, 223–235. https://doi.org/10.21852/sem.2011.29.15

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.