Data publikacji : 2023-01-24

Szanse edukacyjne dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii

Przemysław Eugeniusz Kaniok

https://orcid.org/0000-0002-0792-4260

Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest przedstawienie aktualnej sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii, ze szczególnym uwzględnieniem ich szans edukacyjnych oraz wpływu wierzeń kulturowych na ich życie. Republika Namibii posiada prawo, które uprawnia wszystkich jej obywateli do edukacji. Pomimo licznych aktów prawnych, które miały zwiększyć szanse edukacyjne namibijskich dzieci z niepełnosprawnością, ich rzeczywista sytuacja jest zupełnie inna i zależy od wielu czynników, w tym między innymi infrastruktury szkół, kompetencji nauczycieli, ich stosunku do uczniów, małej liczby szkół specjalnych i integracyjnych, a także niewystarczającej ilości pieniędzy, przekazywanych na kształcenie dzieci. W artykule omówiono wszystkie z powyższych czynników i zaprezentowano praktyczne implikacje, które poprawiłyby sytuację dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii.

Słowa kluczowe

niepełnosprawność ; szanse edukacyjne ; wierzenia kulturowe ; edukacja ; dzieci


Szczegóły
Bibliografia
Statystyki
Autorzy

Pobierz pliki

PDF (English)

Kaniok, P. E. (2023). Szanse edukacyjne dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii. Seminare. Poszukiwania Naukowe. https://doi.org/10.21852/sem.2022.4.11

Wskaźniki altmetryczne


 

PUBLISHER:  Francis de Sales Scientific Society (TNFS)   
www: tnfs.pl
E-mail: prezes(at)tnfs.pl

 

About the platform:
Copyright 2019 by UKSW
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP

 
O systemie