Opublikowane: 2022-12-31

Szanse edukacyjne dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii

Przemysław Eugeniusz Kaniok
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2022.4.11

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest przedstawienie aktualnej sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii, ze szczególnym uwzględnieniem ich szans edukacyjnych oraz wpływu wierzeń kulturowych na ich życie. Republika Namibii posiada prawo, które uprawnia wszystkich jej obywateli do edukacji. Pomimo licznych aktów prawnych, które miały zwiększyć szanse edukacyjne namibijskich dzieci z niepełnosprawnością, ich rzeczywista sytuacja jest zupełnie inna i zależy od wielu czynników, w tym między innymi infrastruktury szkół, kompetencji nauczycieli, ich stosunku do uczniów, małej liczby szkół specjalnych i integracyjnych, a także niewystarczającej ilości pieniędzy, przekazywanych na kształcenie dzieci. W artykule omówiono wszystkie z powyższych czynników i zaprezentowano praktyczne implikacje, które poprawiłyby sytuację dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii.

Słowa kluczowe:

niepełnosprawność, szanse edukacyjne, wierzenia kulturowe, edukacja, dzieci

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kaniok, P. E. (2022). Szanse edukacyjne dzieci z niepełnosprawnością w Republice Namibii. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 43(4), 161–169. https://doi.org/10.21852/sem.2022.4.11

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.