Praca jest zjawiskiem fundamentalnym dla rozwoju pojedynczego człowieka, jak i całych społeczeństw. Stanowi jeden z elementarnych, a zarazem najważniejszych aspektów życia publicznego. Nie da się oddzielić procesu wychowania od pracy, ponieważ będąc jedną z najważniejszych metod wychowania i socjalizacji dziecka, praca jest zarówno celem, jak i skutkiem wychowania. Okres przedszkolny i doświadczenia zdobyte na tym etapie edukacji w niezwykły sposób wpływają na przyszłość i rozwój dziecka. Wtedy dzieci po raz pierwszy stają przed nowymi wyzwaniami, pełnią określone role, wykonują swoje obowiązki i są szczęśliwe i zadowolone z dobrze wykonanej pracy. Przyzwyczajając się do pracy dziecko rozwija nowe umiejętności, uczy się doceniać pracę swoją i innych, uczy się dyscypliny i odpowiedzialności. Dziecko zaczyna rozumieć społeczny sens pracy i jej znaczenie dla niego. Uczestnicząc w różnego rodzaju pracach, lepiej poznają rzeczywistość, zaspokajają ciekawość, poszerzają swoją wiedzę, kształtują pożądane postawy i cechy charakteru. Pomaga im również rozwijać zdolności motoryczne i układ nerwowy, a także intensyfikuje poczucie więzi społecznej i zwiększa pewność siebie. Zajęcia edukacyjne, które w ciekawy, atrakcyjny i radosny sposób przyzwyczajają dziecko do pracy w okresie przedszkolnym, nie tylko wprowadzają dziecko w świat prawdziwej pracy, ale także pozytywnie wpływają na wszechstronny rozwój dziecka we wszystkich obszarach jego aktywności.
Pobierz pliki
Zasady cytowania