Opublikowane: 2008-06-30

Poezja w katechezie przedszkolnej

Aneta Rayzacher-Majewska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki teologicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2008.25.10

Abstrakt

Artykuł ukazuje problematykę poezji jako ważnego środka wspomagającego w wychowaniu wiary dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Utwory poetyckie, pełne różnorodnych środków wyrazu artystycznego, korelują z prężnie rozwijającym się językiem małych dzieci. Przyjmując jednocześnie formę rymowanek, pieśni i innych form, w przystępny sposób przedstawiają prawdy wiary i pomagają je przyjąć. Oprócz zrozumiałej i łatwej do opanowania fabuły, poezja niesie ze sobą przesłanie moralne, realizując przy tym funkcję wychowawczą. Wreszcie, zbliżając się lub wręcz naśladując mowę dziecka, poezja daje nauczycielowi gotowe formy, za pomocą których dziecko może zwrócić się do Boga. Poezja w przedszkolu może wzbogacić edukację religijną o jej istotne elementy – biblijne, teologiczne i egzystencjalne. Jest także doskonałym środkiem wspomagającym realizację zadań katechezy: wychowawczych, wychowawczych i poznawczych, a wraz z nimi osiągnięcie jej głównego celu – komunii z Jezusem.

Słowa kluczowe:

katecheza, przedszkole, wychowanie religijne, poezja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rayzacher-Majewska, A. (2008). Poezja w katechezie przedszkolnej. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 25, 129–141. https://doi.org/10.21852/sem.2008.25.10

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.