Opublikowane: 2007-06-30

Udział koadiutorów – braci zakonnych w nauczycielskim zadaniu Kościoła

Arkadiusz Domaszk
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki teologicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2007.24.17

Abstrakt

Artykuł analizuje czynny udział i zadania braci salezjanów w funkcji nauczania Kościoła. Problem rozpatrywany jest w odniesieniu do księgi trzeciej Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1983 r. oraz prawa Towarzystwa Salezjańskiego. Autor rozważa zadania braci salezjanów w posłudze słowa Bożego, działalność misyjną Kościoła, wychowanie katolickie i narzędzia komunikacji społecznej. Bracia salezjanie mogą zasadniczo uczestniczyć we wszystkich funkcjach nauczania. Małe ograniczenia, np. zakaz orzekania homilii podczas Mszy św., wynikają ze względów teologicznych lub prawnych.

Słowa kluczowe:

prawo kanoniczne, nauczycielskie zadanie Kościoła, koadiutor, brat zakonny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Domaszk, A. (2007). Udział koadiutorów – braci zakonnych w nauczycielskim zadaniu Kościoła. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 24, 205–226. https://doi.org/10.21852/sem.2007.24.17

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.