W swojej refleksji etycznej katolicka nauka społeczna podejmuje różne próby społeczne Sim a lion e öi osądzać struktury i systemy, ale Kościół nie ustanawia własnego systemu przede wszystkim w świetle jej podstawowych zasad pozwala zobaczyć, w jakim stopniu istniejące Systemy spełniają wymagania ludzkiej godności lub nie. encykliki społeczne sclili'jien nie proponuje modelu ekonomicznego, ale ogólną formę etycznie słusznego e t i g t ład ekonomiczny. Refleksja autora odnosi się do ukazania ewolucji liberalnych porządek ekonomiczny. Punktem wyjścia spektakli jest opis pierwszej fazy Ius liberalizm, tzw. paleoliberalizm (stary liberalizm). Dodano dużo miejsca nachlK'-r poświęcony ordoliberalizmowi, który przeszedł przez Niemcy po II wojnie światowej
stał się. Koncepcja „ordoliberalizmu” niewątpliwie pojawia się w wielu pozycjach (Irundanicznie bliska katolickiej nauce społecznej, ale dlatego nie można jej jeszcze uważać za katolicką koncepcja ekonomiczna. Wykorzystywano go w różnych forniach gospodarczych nie tylko w Niemczech, ale także w innych wysoko rozwiniętych krajach zachodnich Realizowana i zwykle określana jako społeczna gospodarka rynkowa, jako społecznie zorientowana gospodarka rynkowa lub określane mianem demokratycznego kapitalizmu. Chociaż stoi przed ekonomią społeczną również ważne obecnie wyzwania: powinna być zorientowana na pracę, ekologiczna i globalna odpowiedzialna, może również służyć jako konkretny model dla reform, które zostały wdrożone zmian systemowych i przeobrażeń, jakie dokonują się w krajach centralnych i Europy Wschodniej.
Pobierz pliki
Zasady cytowania