Prezentowany w tym numerze artykuł jest próbą muzycznej, literackiej i teologicznej analizy wybranych utworów (kantaty i hymny) poświęcone Maryi Wspomożycielce. Kompozycje są cennym dorobkiem kompozytorów, którzy wywodzą się z Towarzystwa Salezjańskiego w Polsce. W pierwszej kolejności autor artykułu interpretuje kantatę „Z brzaskiem” skomponowaną przez ks. I.O. Mañskiego do słowa ks. S. Pruoe. Następnie charakteryzuje najważniejsze cechy zbioru licznych hymnów. W swoim musicalu analizując bierze pod uwagę takie rzeczy jak melodie, metrorytmię i style. Artykuł jest wprawdzie krytyczny, ale podkreśla niepodważalne cechy spornych kompozycji i pokazuje, że one są bardzo funkcjonalne. Będąc w zgodzie z wymaganiami liturgicznymi, nadal mogą stanowić wspaniały repertuar w liturgii mszalnej, nabożeństwo i nowennę.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.