Opublikowane: 1996-06-30

Obrazy w nauczaniu religijnym

Karol Mühlek
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.1996.16

Abstrakt

W pierwszej części teoretycznej ukazano znaczenie obrazów w katechezie. Tu są ważni: adresaci, społeczeństwo, nauka. Amerykańskie śledztwo wykazało: że największa skuteczność w zapamiętywaniu, po trzech dniach, wynosi 65%, gdy my z uczyć mediów audiowizualnych. Przejrzystość jest bardziej zrozumiała i zapada w pamięć niż koncepcje. Względy dydaktyczno-metodyczne dotyczyły: Doboru obrazów i ich lokalizacji dydaktycznej. metodologia zamknięcie obrazu miało cztery wskazania: obrazy muszą być używane jako środek komunikacji, jako wyzwolenie, służyć jako wzmocnienie słowa i ilustracja wymiaru religijnego. Model nauczania Thomasa Zachariasza składał się z trzech etapów: – spostrzeganie spontaniczne, – Analiza struktur formalnych oraz - analiza struktury treści. Jako praktyczny przykład (slajd) były to obrazy: „Mojżesz otrzymuje Tablice Prawa” Marca Chagalla i Dobrego Pasterza Thomasa Zachariasza. Obrazy mogą bezpośrednio odnosić tematy biblijne do dzisiejszych możliwych okoliczności i sytuacji transponować.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mühlek, K. (1996). Obrazy w nauczaniu religijnym. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 12, 213–226. https://doi.org/10.21852/sem.1996.16

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.