Czapów Cz., Rodzina a wychowanie, Warszawa 1968.
Google Scholar
Gurycka A., Błąd w wychowaniu, Warszawa 1990.
Google Scholar
Kądziołka W., Dialog źródłem wychowania w rodzinie, Kraków 2012.
Google Scholar
Nelsen J., Pozytywna dyscyplina. Warszawa 2020.
Google Scholar
Remiszewska Z., Empatia w kontekście redukowania agresji i przemocy w szkole, ,,Studia z Teorii Wychowania” 2021, nr 4, s. 65-77.
Google Scholar
Rosenberg M. B.,. Porozumienie bez przemocy, Warszawa 2019.
Google Scholar
Skibska J., Postawy rodzicielskie jako determinant prawidłowego rozwoju społeczno- emocjonalnego dziecka w młodszym wieku szkolnym – komunkat z badań, w: K. Szczepańska-Woszczyna (red.), Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju rodziny, Dąbrowa Górnicza 2014, s. 355-364.
Google Scholar
Suchodolski B., Pedagogika, Warszawa 1985.
Google Scholar
Szymańska A., Torebko K., Struktura blędu wychowawczego. Weryfikacja struktury zaproponowanej przez Antoninę Gurycką, ,,Studia z Teorii Wychowania” 2015, nr 3, s. 165-192.
Google Scholar
Śnieżyński M., Dialog w rodzinie, Kraków 2012.
Google Scholar
Śnieżyński M., Dialog edukacyjny, Kraków 2001.
Google Scholar
Turgeon H., Wright J., Przestań mówić, zacznij rozmawiać, Warszawa 2019.
Google Scholar
Wysocka E., Ostafińska-Molik B., Zaburzenia przystosowania młodzieży a style wychowania w rodzinie, ,,Pedagogika Społeczna” 2015, nr 4, s. 55-79.
Google Scholar
Zawadzka, A., Dębska, A., Błędy wychowawcze rodziców – zarys problematyki, w: K. Pujer, Humanistyka i nauki społeczne, Wrocław 2017, s. 34-43.
Google Scholar
Ziemska M., Postawy rodzicielskie, Warszawa 1973.
Google Scholar