Opublikowane: 2022-10-21

Analfabetyzm matematyczny – znaczenie społeczne

Damian Bączkiewicz
Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/ucs.2022.29.1.07

Abstrakt

Artykuł prezentuje problem występowania we współczesnych społeczeństwach analfabetyzmu matematycznego. Punktem wyjścia do rozważań jest zaznaczenie istnienia ograniczeń poznawczych i heurystyk poznawczych stosowanych w procesach decyzyjnych. Autor przedstawił przyczyny i konsekwencje tego powszechnego problemu.

Słowa kluczowe:

analfabetyzm matematyczny, heurystyki, ograniczenia poznawcze, pseudonauka

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bączkiewicz, D. (2022). Analfabetyzm matematyczny – znaczenie społeczne. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 29(1), 65–74. https://doi.org/10.21697/ucs.2022.29.1.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.