Becker S.O., Fetzer T., Novy D. (2017), Who voted for Brexit?, ifo DICE Report, https://www.ifo.de/DocDL/dice-report-2017-4-becker-fetzer-novy-december.pdf [dostęp 10.04.2022].
Google Scholar
CBOS (2018), Komunikat z badań CBOS: Co przyniesie przyszłość – o horoskopach, wróżkach i talizmanach, 103/2018, https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2018/K_103_18.PDF [dostęp 10.02.2022].
Google Scholar
Cooper C. (2016), EU referendum: Immigration and Brexit – what lies have been spread?, https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/eu-referendum-immigration-and-brexit-what-lies-have-been-spread-a7092521.html [dostęp 26.04.2022].
Google Scholar
Goodwin M., Heath O. (2016), Brexit vote explained: poverty, low skills and lack of opportunities, https://www.jrf.org.uk/report/brexit-vote-explained-poverty-low-skills-and-lack-opportunities [dostęp 28.03.2022].
Google Scholar
Holska A. (2016), Teorie podejmowania decyzji [w:] K. Klincewicz (red.), Zarządzanie, organizacje i organizowanie – przegląd perspektyw teoretycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, http://timo.wz.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2016/09/Klincewicz-Krzysztof-red-Zarzadzanieorganizacje-i-organizowanie.pdf [dostęp 2.02.2022].
Google Scholar
Hume T. (2016), Campaign warns migrants strain public services as UK’s Brexit debate heats up, https://edition.cnn.com/2016/04/25/europe/uk-brexit-campaign-migration/index.html [dostęp 12.04.2022].
Google Scholar
Kochanowska M. (2020), Heurystyki, czyli myślenie na skróty, https://neuroskoki.pl/heurystyki-czyli-myslenie-na-skroty/ [dostęp 2.02.2022].
Google Scholar
Napiórkowski M. (2017), Analfabetyzm matematyczny. Jak pseudonauka wykorzystuje to, że nie umiemy liczyć, https://krytykapolityczna.pl/nauka/analfabetyzm-matematyczny/ [dostęp 1.02.2022].
Google Scholar
NIK (2019), Nauczanie matematyki w szkołach. Informacja o wynikach kontroli https://www.nik.gov.pl/kontrole/wynikikontroli-nik/pobierz,kno~p_17_026_201801091357141515506234~01,typ,kk.pdf [dostęp 20.02.2022].
Google Scholar
Paulos J.A. (1989), The Odds are you’re innumerate [w:] New York Times. 1.01.1989.
Google Scholar
Paulos J.A. (1999), Analfabetyzm matematyczny i jego skutki. Gdańsk: GWO.
Google Scholar
Postoła A., Paulos J.A. (2009), Matematyczni analfabeci, https://www.wprost.pl/tygodnik/160911/matematycznianalfabeci.html [dostęp 10.02.2022].
Google Scholar
Wróblewski A.K. (1987), Prawda i mity w fizyce. Warszawa: Wydawnictwo Iskry.
Google Scholar
Zielonka P. (2017), Framing, czyli efekt sformułowania [w:] T. Tyszka (red.), Decyzje. Pismo poświęcone podejmowaniu decyzji w gospodarce i społeczeństwie. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Leona Koźmińskiego, https://journals.kozminski.edu.pl/pl/system/files/Zielonka_27_2017.pdf [dostęp 14.02.2022].
DOI: https://doi.org/10.7206/DEC.1733-0092.85
Google Scholar