Opublikowane: 2016-06-30

EWALUACJA SPOŁECZNA W ŚRODOWISKU BIZNESOWYM W POLSCE

Monika Bartosiewicz-Niziołek

Abstrakt

Inspirację dla niniejszego artykułu stanowił panel ekspercki na temat stanu ewaluacji w Polsce w środowisku biznesowym, który zamierzano zrealizować podczas I Ogólnopolskiego Kongresu Ewaluacji. Choć dyskusja ta nie doszła do skutku z powodu trudności, które początkowo wydawały się mieć charakter organizacyjny (polegały na braku możliwości zebrania odpowiedniej liczby panelistów), z czasem – dzięki rozmowom na temat ewaluacji prowadzonym z przedstawicielami przedsiębiorstw – okazało się, że problem ten ma znacznie głębsze podłoże. W ten sposób zrodziły się pytania o przeszkody, które napotyka w naszym kraju rozwój kultury ewaluacyjnej, zwłaszcza w drugim sektorze. Szczególnie zaskakuje brak transferu myślenia ewaluacyjnego oraz kompetencji w tym zakresie w przypadku międzynarodowych korporacji, które posiadają oddziały w krajach o długiej tradycji w prowadzeniu ewaluacji. W związku z tym warto rozważyć, kto powinien się zająć jej promowaniem w środowisku biznesu w Polsce.

Słowa kluczowe:

odpowiedzialność społeczna biznesu, ewaluacja, monitoring, myślenie ewaluacyjne, kultura ewaluacyjna, promowanie ewaluacji

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bartosiewicz-Niziołek, M. (2016). EWALUACJA SPOŁECZNA W ŚRODOWISKU BIZNESOWYM W POLSCE. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 15(2). Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/ucs/article/view/2898

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.