Inspirację dla niniejszego artykułu stanowił panel ekspercki na temat stanu ewaluacji w Polsce w środowisku biznesowym, który zamierzano zrealizować podczas I Ogólnopolskiego Kongresu Ewaluacji. Choć dyskusja ta nie doszła do skutku z powodu trudności, które początkowo wydawały się mieć charakter organizacyjny (polegały na braku możliwości zebrania odpowiedniej liczby panelistów), z czasem – dzięki rozmowom na temat ewaluacji prowadzonym z przedstawicielami przedsiębiorstw – okazało się, że problem ten ma znacznie głębsze podłoże. W ten sposób zrodziły się pytania o przeszkody, które napotyka w naszym kraju rozwój kultury ewaluacyjnej, zwłaszcza w drugim sektorze. Szczególnie zaskakuje brak transferu myślenia ewaluacyjnego oraz kompetencji w tym zakresie w przypadku międzynarodowych korporacji, które posiadają oddziały w krajach o długiej tradycji w prowadzeniu ewaluacji. W związku z tym warto rozważyć, kto powinien się zająć jej promowaniem w środowisku biznesu w Polsce.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.