Andrew Allen, High Above Cannes, a House With a Hitchcock Past, 19.05.2016, „The New York Times”, https://www.nytimes.com/2016/05/20/realestate/high-above-cannes-a-house-with-a-hitchcock-past.html.
Google Scholar
Raymond Bellour, „Enancer”, [w:] idem, L`Analyse du film, Éditions Albatros, Paris 1979.
Google Scholar
Raymond Bellour, Hitchcock, the Enunciator, „Camera Obscura” 1977, No. 2.
Google Scholar
Raymond Bellour, Le blocage symbolique. Psychanalyse et cinema, „Communications” 1975, No. 23.
Google Scholar
Raymond Bellour, Les Oiseaux: analyse d’une sequence, „Cahiers du Cinéma” 1969, No. 219.
Google Scholar
Raymond Bellour, Marnie: une lecture, „Revue d’Esthétique” 1967, Vol. 20, No. 2/3.
Google Scholar
Raymond Bellour, Psychose, névrose, perversion, „Ça Cinema” 1979, No. 17 (przekład angielski: Psychosis, Neurosis, Perversion, transl. N. Huston, „Camera Obscura” 1979, No. 3/4).
Google Scholar
Dial M for Murder (1954), 12.11.2014, The Blonde at the Film. A Fresh Look at Old Films [blog], theblondeatthefilm.com/2014/11/12/dial-m-for-murder-1954/.
Google Scholar
Wiesław Godzic, O pożytkach płynących z psychoanalizy filmowej: przypadek „Północy – północnego zachodu” Alfreda Hitchcocka, „Studia Filmoznawcze” 1989, nr 8.
Google Scholar
Glenn Hopp, Movie Icons. Kelly, Taschen, Köln 2007.
Google Scholar
Iwona Kolasińska-Pasterczyk, Koszmar(y) Jeffa – świat widziany czy projektowany?, [w:] Kino amerykańskie. Dzieła, red. E. Durys, K. Klejsa, Rabid, Kraków 2006.
Google Scholar
François-Olivier Lefèvre, Alfred Hitchcock La Main au collet, 7.06.2003, DVD Classik, http://www.dvdclassik.com/critique/la-main-au-collet-hitchcock.
Google Scholar
Krzysztof Loska, Hitchcock – autor wśród gatunków, Rabid, Kraków 2002.
Google Scholar
Joseph V. Mascalli, 5 tajników warsztatu filmowego, tłum. i oprac. T. Szefrawski, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2007.
Google Scholar
Francis Montcoffe, Fenêtre sur cour, Alfred Hitchcock, Éditions Nathan, Paris 1990.
Google Scholar
Laura Mulvey, Visual Pleasure and Narrative Cinema, „Screen” 1975, Vol. 6, No. 3 (wyd. pol.: Przyjemność wzrokowa a kino narracyjne, tłum. J. Mach, [w:] Panorama współczesnej myśli filmowej, red. A. Helman, TAiWPN Universitas, Kraków 1992).
Google Scholar
Mirosław Przylipiak, Kino stylu zerowego. Z zagadnień estetyki filmu fabularnego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1994.
Google Scholar
Special Features. Writing and Casting, dodatki na płycie DVD: Alfred Hitchcock, Złodziej w hotelu, dystrybutor: Imperial CinePix., Dystrybucja: 2008 by Paramount Pictures. Ernest Wilde, Anty-psycho, czyli oglądanie „Psychozy” Alfreda Hitchcoca, [w:] Analizy i interpretacje. Film zagraniczny, red. A. Helman, Uniwersytet Śląski, Katowice 1986.
Google Scholar