Theodor W. Adorno (with George Simpson), Muzyka popularna, transl. J. Kasperski, „Res Facta Nova” 2015, No. 16.
Google Scholar
Theodor W. Adorno, Sztuka i sztuki, compiled and prefaced by K. Sauerland, transl. K. Krzemień-Ojak, PIW, Warszawa 1990.
Google Scholar
Edward Balcerzan, Przez znaki. Granice autonomii sztuki poetyckiej. Na materiale polskiej poezji współczesnej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1972.
Google Scholar
Anna Barańczak, Konwencjonalność w piosence jako problem semantyczny, [in:] Formy literatury popularnej: studia, ed. A. Okopień-Sławińska, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1973.
Google Scholar
Anna Barańczak, Słowo w piosence: poetyka współczesnej piosenki estradowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1983.
Google Scholar
Stanisław Barańczak, Gesty piosenkarzy, „Nurt” 1971, No. 11.
Google Scholar
Stanisław Barańczak, Piosenka i topika wolności, „Pamiętnik Literacki” 1965, No. 3.
Google Scholar
Krzysztof Biegański, Mała encyklopedia muzyki, ed. S. Śledziński, PWM, Warszawa 1968.
Google Scholar
Tomash Dąbrowski, The Motif of Redemption in Walter Benjamin’s Early Writings, „Telos. Critical Theory of the Contemporary”, 2.10.2012, https://www.telospress.com/the-motif-of-redemption-in-walter-benjamins-early-writings/.
Google Scholar
Kamil Dźwinel, Stanisław Barańczak w kręgu piosenki. Część I: Badacz, „Piosenka” 2017, No. 5.
Google Scholar
Umberto Eco, Apocalittici e integrati. Comunicazioni di massa e teorie della cultura di massa, Bompiani, Milano 1964.
Google Scholar
Umberto Eco, Prefazione, [in:] M.L. Straniero, S. Liberovici, E. Jona, G. De Maria, Le canzoni della cattiva coscienza, Bompiani, Milano 1964.
Google Scholar
Franco Fabbri, I generi musicali. Una questione da riaprire, „Musica/Realtà” 1981, Vol. 4.
Google Scholar
Franco Fabbri, Genre Theories and Their Applications in the Historical and Analytical Study of Popular Music: A Commentary on My Publications, PhD Thesis, University of Huddersfield, 2012, http://eprints.hud.ac.uk/id/eprint/17528/.
Google Scholar
Simon Frith, Performing Rites. On the Value of Popular Music, Oxford University Press, Oxford 1996.
Google Scholar
Czesław Hernas, Potrzeby i metody badania literatury brukowej, [in:] O współczesnej kulturze literackiej, Vol. 1, eds. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich – Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław 1973.
Google Scholar
Anna Idzikowska-Czubaj, Rock w PRL-u. O paradoksach współistnienia, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2011.
Google Scholar
Jakub Kasperski, Fryderyk Chopin in Popular Instrumental Music, „Interdisciplinary Studies in Musicology” 2011, No. 9.
Google Scholar
Izolda Kiec, Michał Traczyk, Popularne formy kultury w badaniach poznańskiej szkoły teoretycznej, „Studia z Kultury Popularnej” 2015, No. 1: Prolegomena do dziejów kultury popularnej w Poznaniu; http://fundacja-ikp.pl/studia/106/.
Google Scholar
Zbigniew Kloch, Adam Rysiewicz, Piosenka [entry], [in:] Słownik literatury polskiej XX wieku, eds. A. Brodzka, M. Puchalska, M. Semczuk, A. Sobolewska, E. Szary-Matywiecka, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław – Kraków – Warszawa 1992.
Google Scholar
Leszek Kołakowski, Główne nurty marksizmu, p. 3: Rozkład, Instytut Literacki, Paris 1978.
Google Scholar
Magdalena Kwiatkowska, „Folk or Popular? Distinctions, Influences, Continuities”, Richard Middleton i David Horn, Cambridge, London, New York, New Rochelle, Melbourne, Sydney 1981 [review], „Muzyka” 1983, Vol. 28, No. 3.
Google Scholar
Katarzyna Łeńska-Bąk, Niekończące się spory o literaturę popularną, [in:] Zatargi, waśnie, konflikty: w perspektywie historycznej i kulturowej, ed. K. Łeńska-Bąk, Stromata Anthropologica, Vol. 10, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2015.
Google Scholar
Leonardo Masi, Czym jest „muzyka lekka” i „muzyka ciężka”?, [in:] Ciężar i lekkość w kulturze. Estetyka – poetyka – style myślenia, ed. B. Pawłowska-Jądrzyk, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2016.
Google Scholar
Wacław Panek, Mały słownik muzyki rozrywkowej, Zarząd Główny Związku Polskich Autorów i Kompozytorów ZAKR, Warszawa 1986.
Google Scholar
Renata Pasternak-Mazur, No Country for Sheer Entertainment. Cultural Politics of Socialist Poland, Its Conceptual Scheme, and Vision of Popular Music, [in:] Made in Poland: Studies in Popular Music, ed. P. Gałuszka, Routledge, New York – Abingdon 2020.
Google Scholar
Tomasz Misiak, Muzyka poważna, muzyka popularna. Dualizm współczesnej kultury muzycznej z perspektywy współczesnej socjologii muzyki, „Muzyka” 1983, Vol. 28, No. 4.
Google Scholar
Peppino Ortoleva, Il secolo dei media, Il Saggiatore, Milano 2009.
Google Scholar
Grzegorz Piotrowski, Muzyka popularna. Nasłuchy i namysły, PIW, Warszawa [cop. 2016].
Google Scholar
Słownik realizmu socjalistycznego, eds. Z. Łapiński, W. Tomasik, TAiWPN Universitas, Kraków [cop. 2004].
Google Scholar
Małgorzata Sułek, Pieśni masowe o Nowej Hucie, „Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauki Humanistyczne” 2010, No. 1.
Google Scholar
Jacopo Tomatis, Apocalittici e popolare. Gli intellettuali italiani e la canzone neglianni Cinquanta, „Il Ponte” 2017, Vol. 73, No. 2.
Google Scholar
Maja Trochimczyk, W stronę muzykologii narodowej: Uczeni wobec muzyki polskiej, „Muzyka” 2002, No. 3–4.
Google Scholar