Chrobak S. (2009). Podstawy pedagogiki nadziei. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Dubis M. (2017). Specyfika relacji interpersonalnej nauczyciel – uczeń w przestrzeni edukacyjnej i wychowawczej. „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna”, vol. 5, 2/2 10/2, s. 253–265.
Google Scholar
Fontana U. (2002). Relacja sekretem wszelkiego wychowania. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Hawking S. (2018). Krótkie odpowiedzi na wielkie pytania, tłum. Krośniak M. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Google Scholar
Herbut J. (1997). Relacja. W: Leksykon filozofii klasycznej. Tenże (red.). Lublin: Wydawnictwo TN KUL, s. 462–465.
Google Scholar
Horowski J. (2019). Włączenie do wspólnoty jako metoda wychowania moralnego – perspektywa pedagogiki neotomistycznej, „Seminare. Poszukiwania Naukowe”. T. 40, nr 1, s. 105–117.
Google Scholar
Jeziorański M. (2015). Relacja wychowawcza w ujęciu wybranych koncepcji antropologicznych. „Paedagogia Christiana”, nr 2(36), s. 43–64.
Google Scholar
Karwowska-Struczyk M. (2012). Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Klinger K. (2005). Bo autor nie wiedział, co miał na myśli. Dostępny na: https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/148480,bo-autor-nie-wiedzial-co-mial-na-mysli.html.
Google Scholar
Korczak J. (1993). Prawo dziecka do szacunku. Warszawa: Rzecznik Praw Dziecka.
Google Scholar
Nalaskowski A. (2017). Pedagogika dyskretna. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Sawicki M. (1995). Dziecko jest osobą. Szkice z teorii kształcenia i wychowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Semper”.
Google Scholar
Sikora K. (2013). Dziennikarz zdobył 70 proc. na maturze z polskiego, analizując własny tekst: Klucze odpowiedzi na to nieporozumienie. Dostępny na: https://natemat.pl/60985,dziennikarz-zdobyl-70-proc-na-maturze-polskiego-analizujac-wlasny-tekst-klucze-odpowiedzi-to-nieporozumienie.
Google Scholar
Stróżewski W. (2013). Logos. Wartość. Miłość. Kraków: Wydawnictwo „Znak”.
Google Scholar
Waloszek D. (2009). Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Wilk J. (2001). Wychowawca wobec pytania: „Kim jest dziecko?”. W: Oblicza dzieciństwa. Kornas-Biela D. (red.). Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, s. 181–196.
Google Scholar
Zaborowski Z. (1972). Stosunki międzyludzkie a wychowanie. Warszawa: Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”.
Google Scholar