Bałandynowicz A. (2019). Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa. Konteksty antropologiczno-filozoficzne. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar
Bałandynowicz A. (2022). Pokój fundamentem człowieczeństwa. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Bauman Z. (1994). Wieloznaczność nowoczesna – nowoczesność wieloznaczna. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Benner, D. (2015). Allgemeine Pädagogik. Eine systematisch-problemgeschichtliche Einführung in die Grundstruktur pädagogischen Denkers und Handelns. München- Weinheim: Juventa Verlag.
Google Scholar
Borowska, T. (2016). Pedagogika ograniczeń ludzkiej egzystencji. Warszawa: Wydawnictwo IBE.
Google Scholar
Buber M. (2015). Problem człowieka. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Buttiglione R., Plus ratio quam vis. Koncepcja demokracji na progu XXI wieku. Ethos 69-70, 2005, s. 441-449.
Google Scholar
Dienelt, K. (2015). Pädagogische Antropologie. Eine Wissenschaftsteorie. Köln-Wiemar-Wien: A. Henn Verlag.
Google Scholar
Dürckheim K. (1996). Der Ruf nach dem Meister. Die Bedeutung geistiger Führung auf dem Weg zum Selbst. Bern: Piper Verlag.
Google Scholar
Guardini R. (2012). Sorge um den Menschen. Würzburg: Werkbund-Verlag.
Google Scholar
Heitger, M. (2000). Beiträge zu einer Pädagogik des Dialogs. Eine Einführung. Mit einem Beitrag von Ines M. Breinbauer. Wien: Franz Deuticke Verlag.
Google Scholar
Heitger, M. (2001). Die Abrichtung des Menschen. Von der Gefahr Gegenwärtiger Pädagogik ihr Subjekt zu verlieren. Vierteljahresschrift für wissenschaftliche Pädagogik, nr 1. Jg. 62, s. 41-51.
DOI: https://doi.org/10.30965/25890581-06201006
Google Scholar
Heitger, M. (2003). Lehrer sein heute. Innsbruck: Werkbund-Verlag.
Google Scholar
Jan Paweł II. (1980). Per construire L’Europa degli uomini. La traccia, n. 10, Roma.
Google Scholar
Kuczkowski S. (1998). Psychologia religii. Kraków: WAM.
Google Scholar
Kühn, E. (2005). Pädagogik aus Verantwortung. Überlegungen zur Aktualität prinzipiengeleiteter Erziehung in der Schule. Frankfurt am Main: Springer Verlag.
Google Scholar
Längle, A. (2019). Wege zum Sinn. Logotherapie als Orientierungshilfe. München: Piper Verlag.
Google Scholar
Maier K., Surzykiewicz J. (2019). Hoffnung und Spiritualität als vernachlässigte Ressourcen. Göttingen: SAR.
Google Scholar
Maritain J. (2011). L’ educazione della persona. Brescia: La Scuola Editrice.
Google Scholar
Metz J.B. (2007). Memoria passionis. Una evocacion provocadora en una sociedad pluralista. Madrid: Sal Terrae Editorial.
Google Scholar
Michalski, J. (2004). Edukacja i religia jako źródła rozwoju egzystencjalno-kognitywnego. Studium hermeneutyczno-krytyczne. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Michalski J. (2005). Wartości w procesie wychowania. Znaczenie i konieczność, Forum Oświatowe 1(32), s. 38-55.
Google Scholar
Michalski J. (2007). Doświadczenie przeżyte czy rytualne wdrożenie. W kierunku współczesnej edukacji religijnej, Problemy Wczesnej Edukacji nr 1/2 (5/6), s. 33-49.
Google Scholar
Michalski J. (2008). Edukacja religijna a epoka ponowoczesna, Paedagogia Christiana nr 1 (21), s. 229-240.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2008.014
Google Scholar
Michalski, J. (2011). Sens życia a pedagogika. Impulsy myśli Viktora E. Frankla. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Google Scholar
Nanni, C. (2017). Introduzione alla filosofia dell’educazione. Profesione pedagogista teorico?. Roma: LAS.
Google Scholar
Nowak M. (1999). Podstawy pedagogiki otwartej. Ujęcie dynamiczne w inspiracji chrześcijańskiej. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Petzelt, A. (2002). Wissen und Haltung. Eine Untersuchung zum Begriff der Bildung. Freiburg: Quelle und Meyer Verlag.
Google Scholar
Petzelt, A. (2003). Von der Frage. Ein Studie zum Begriff der Bildung. Freiburg: Quelle und Meyer Verlag.
Google Scholar
Picchi, M. (2021). Progetto Uomo. Milano: Editrice La Scuola.
Google Scholar
Popielski, K. (2008). Psychologia egzystencji. Wartości w życiu człowieka. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Tomaszewski T. (2012). Człowiek i otoczenie. W: Tomaszewski T. (red.). Psychologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 13-36.
Google Scholar
Zarzycka B., Tychmanowicz A. (2015). Wiara i siła. Religijność w procesach koherencji. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Zasępa E. (2002). Personalny wymiar religijności a poczucie koherencji i poczucie bezpieczeństwa. „Studia Psychologica”, nr 53, s. 52-67.
Google Scholar