Opublikowane: 2023-09-01

METHODOLOGICAL IMPLICATIONS OF QUALITATIVE TESTS IN THE SCOPE OF HISTORY OF ECOLOGICAL EDUCATION

Edyta Wolter
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.27

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie tematyki metodologicznych implikacji badań jakościowych (interpretatywnych / rozumiejących) w zakresie historii edukacji ekologicznej. W artykule wyjaśniono pojęcie kultura, zaprezentowano metodę badań jakościowych: hermeneutykę, wymieniono/określono założenia podstaw tradycji hermeneutycznej w kulturze europejskiej, zaprezentowano także zarys przeglądu kluczowych pojęć, które należy rozumieć w procesie realizowania badań naukowych w obszarze edukacji ekologicznej. Artykuł ma strukturę rzeczową (układ problemowy), składa się z trzech części oraz konkluzji.

Słowa kluczowe:

metodologia badań humanistycznych, metodologia jakościowych badań społecznych, tradycja hermeneutyczna, hermeneutyka, historia edukacji ekologicznej

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolter, E. (2023). METHODOLOGICAL IMPLICATIONS OF QUALITATIVE TESTS IN THE SCOPE OF HISTORY OF ECOLOGICAL EDUCATION. Forum Pedagogiczne, 13(1), 395–408. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.27

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.