Opublikowane: 2023-09-01

METHODOLOGICAL IMPLICATIONS OF QUALITATIVE TESTS IN THE SCOPE OF HISTORY OF ECOLOGICAL EDUCATION

Edyta Wolter
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.27

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie tematyki metodologicznych implikacji badań jakościowych (interpretatywnych / rozumiejących) w zakresie historii edukacji ekologicznej. W artykule wyjaśniono pojęcie kultura, zaprezentowano metodę badań jakościowych: hermeneutykę, wymieniono/określono założenia podstaw tradycji hermeneutycznej w kulturze europejskiej, zaprezentowano także zarys przeglądu kluczowych pojęć, które należy rozumieć w procesie realizowania badań naukowych w obszarze edukacji ekologicznej. Artykuł ma strukturę rzeczową (układ problemowy), składa się z trzech części oraz konkluzji.

Słowa kluczowe:

metodologia badań humanistycznych, metodologia jakościowych badań społecznych, tradycja hermeneutyczna, hermeneutyka, historia edukacji ekologicznej

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 > >> 

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolter, E. (2023). METHODOLOGICAL IMPLICATIONS OF QUALITATIVE TESTS IN THE SCOPE OF HISTORY OF ECOLOGICAL EDUCATION. Forum Pedagogiczne, 13(1), 395–408. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.27

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.