Benner D. (2015). Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, tłum. Stępkowski D. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Kunowski S. (1981). Podstawy współczesnej pedagogiki. Łódź: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Leppert R. (2002). Pedagogiczne peregrynacje. Studia i szkice o pedagogice ogólnej i kształceniu pedagogów. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego.
Google Scholar
Lewowicki T. (2005). O „ogólności” pedagogiki ogólnej – kilka uwag pod rozwagę. W: Ewolucja ogólności w dyskursach pedagogicznych. Hejnicka-Bezwińska T., Leppert R. (red.). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, s. 47–52.
Google Scholar
Materne J. (2001). Pedagogika ogólna a ogólna nauka o wychowaniu,. W: Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze. Bogaj A. Warszawa–Kielce: Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, s. 124–135.
Google Scholar
Mysłakowski Z. (1935). Pedagogika ogólna. W: Encyklopedia wychowania. T. I: Wychowanie, cz. 2. Łempicki S., Gottlieb W., Suchodolski B., Włodarski J. Warszawa: „Nasza Księgarnia”, s. 701–785.
Google Scholar
Mysłakowski Z. (1964). Wychowanie człowieka w zmiennej społeczności. Studia z filozofii wychowania. Warszawa: „Książka i Wiedza”.
Google Scholar
Palka S. (2005). Współczesne polskie doświadczenia w uprawianiu pedagogiki ogólnej jako nauki i przedmiotu kształcenia (analiza porównawcza). W: Ewolucja ogólności w dyskursach pedagogicznych. Hejnicka-Bezwińska T., Leppert R. (red.) Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, s. 17–33.
Google Scholar
Schulz R. (2007). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Sękowska Z. (1981). Wprowadzenie. W: Kunowski S. Podstawy współczesnej pedagogiki. Łódź: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Theiss W. (2001). Przedmowa do wydania drugiego. W: Kunowski S. Podstawy współczesnej pedagogiki. Łódź: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Wołoszyn S. (1995). Pedagogika ogólna czy system nauk pedagogicznych? Mechanizmy dyferencjacji i reintegracji. W: Pedagogika ogólna. Tradycja–teraźniejszość–nowe wyzwania. Hejnicka-Bezwińska T. (red.). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, s. 47–54.
Google Scholar