Amsterdamski S. (1983). Między historią a metodą. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Arnedt H. (1999). O przemocy. Nieposłuszeństwo obywatelskie, przekł.: A. Łagodzka, W. Madej. Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Asmus W. (1964). Lew Tołstoj, przekł. J. Walicka. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Bartnik C. S. (2008). Personalizm. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Bierdiajew M. (1991). Rosyjska idea, przekł. zbiorowy. Warszawa: Fronda.
Google Scholar
Chrost S. (2013). Homo capax Dei jako ideał wychowania. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Ellul J. (2015). Anarchia i chrześcijaństwo, przekł. J. Gru, A. Dudra. Kraków-Poznań: Oficyna Wydawnicza Bractwa Trojka.
Google Scholar
Forest J. (2010). Będziemy sądzeni z miłości. Biografia Dorothy Day. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Giroux H. A. (2010). W kierunku nowej sfery publicznej, przekł. E. Kiszkurno-Koziej, [w:] Giroux H. A., Witkowski L., Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Granat W. (1985). Personalizm chrześcijański. Teologia osoby ludzkiej. Poznań: Księgarnia św. Wojciecha.
Google Scholar
Hitchens Ch. (2017). Listy do młodego kontestatora, przekł. D. Żukowski, Kraków: Karakter.
Google Scholar
Hryniewicz W. (1998). Hermeneutyka w dialogu. Szkice teologiczno-ekumeniczne, tom 2. Opole: Wydawnictwo św. Krzyża.
Google Scholar
Kincheloe J. L., McLaren P. (2014). Teoria krytyczna i badania jakościowe. Rewizja, przekł. P. Pluciński, [w:] Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.). Metody badań jakościowych, tom 1, Warszawa: PWN.
Google Scholar
Kołakowski L. (2010). Nasza wesoła apokalipsa. Wybór najważniejszych esejów. Kraków Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Majewski J., Makowski J. (red.) (2003, 2004, 2006). Leksykon wielkich teologów XX i XXI wieku, tom 1-3, Warszawa: Biblioteka Więzi.
Google Scholar
Mech K. (2014), Człowiek – Natura – Transcendencja. Kraków: Instytut Myśli Józefa Tischnera.
Google Scholar
Milerski B. (2003). Pedagogika religii, [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, tom 1. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Milerski B. (2011). Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
Google Scholar
Milerski B., Karwowski M. (2016). Racjonalność procesu kształcenia. Teoria i badanie, tom 2. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Mondin B. (1988). Teologowie wyzwolenia, przekł. R. Borkowski. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Google Scholar
Palka S. (1999). Pedagogika w stanie tworzenia, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Patalon M. (2002). Teologia a pedagogika. Teologia mediacji H. Niebuhra jako źródło inspiracji pedagogicznych. Słupsk: Wydawnictwo Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku.
Google Scholar
Patalon M. (2007). Pedagogika ekumenizmu. Procesualność jako paradygmat interkonfesyjnej i interreligijnej hermeneutyki w ujęciu Johna B. Cobba Jr. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Rutkowiak J. (2001). Wielość języków pedagogiki a problem jej tożsamości, [w:] Jaworska T., Leppert R. (wyb.), Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Semczuk A. (1987). Lew Tołstoj. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Skurczyński Ł. P., Żyć znaczy stawiać opór. Ellul dla początkujących, http://ewangelicki.pl/20162-3/zyc-znaczy-stawiac-opor-ellul-dla-poczatkujacych-lukasz-p-skurczynski/ dostęp: 23.12.2016.
Google Scholar
Śliwerski B. (2003). Badania porównawcze teorii wychowania, [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, tom 2. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Tołstoj L. (1978). Aforyzmy, przekł. M. Biernacka, A. Raźny. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Vattimo G. (2016). Społeczeństwo przejrzyste, przekł. M. Kamińska, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW TWP.
Google Scholar
Waldenfels H. (red.) (1987). Teologowie Trzeciego Świata: jedenaście szkiców biograficznych z Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej, przekł. B.Kita. Warszawa: Wydawnictwo Werbinum.
Google Scholar
Whitehead A. N. (1997). Religia w tworzeniu, przekł. A. Szostkiewicz. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Witkowski L. (1998). Radykalne wizje podmiotu w dramacie współczesności, [w:] Witkowski L., Edukacja wobec sporów o ponowoczesność, Warszawa: Kodruk.
Google Scholar
Witkowski L. (2009). Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej (przechadzki krytyczne w poszukiwaniu dyskursu dla teorii). Kraków: Impuls.
Google Scholar
Włodarczyk R. (2016). Ideologia, teoria, edukacja. Myśl Ericha Fromma jako inspiracja dla pedagogiki współczesnej, Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar