Bartmiński J. (2013). Głos w dyskusji o polskiej humanistyce. „PAUza Akademicka”, nr 223, s. 2.
Google Scholar
Bronk A. (1998). Zrozumieć świat współczesny. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Bronk A. (2003). Czy pedagogika jest nauką autonomiczną?. W: M. Nowak, T. Ożóg, A. Rynio (red.). W trosce o integralne wychowanie. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 47–76.
Google Scholar
Bronk A. (2005). Pedagogika i filozofia: uwagi metafilozoficzne. W: P. Dehnel, P. Gutowski (red.). Filozofia a pedagogika. Szkice i studia. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, s. 9–27.
Google Scholar
Dziaczkowska L. (2014). Akademickie problemy z metodologią pedagogiki. „Roczniki Pedagogiczne”, nr 6 (42), z. 1, s. 33–51.
Google Scholar
Fukuyama F. (2004). Koniec człowieka. Konsekwencje rewolucji biotechnologicznej, tłum. B. Pietrzyk. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Górniewicz J. (2001). Kategorie pedagogiczne. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Grzybek G. (2007). Etyka, rozwój, wychowanie. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
Google Scholar
Homplewicz J. (1996). Etyka pedagogiczna. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M. (2007). Między przemocą a niemocą: etyka pedagogiczna a estetyki rytualizacji ofiary w edukacji. W: W. Sawczuk (red.). Po co etyka pedagogom? Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 91–112.
Google Scholar
Kabzińska Ł. (2007). Koncepcje etyczne nauczyciela w myśli pedentologicznej okresu międzywojennego. W: W. Sawczuk (red.). Po co etyka pedagogom? Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 234–250.
Google Scholar
Kamiński S. (1992). Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Kiereś B. (2009). O personalizm w pedagogice. Lublin: Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej.
Google Scholar
Kot S. (1996). Historia wychowania, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
Google Scholar
Kozielecki J. (1996). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
Google Scholar
Kowalczyk S. (2000). Wolność naturą i prawem człowieka. Sandomierz: Wydawnictwo Diecezjalne.
Google Scholar
Kunowski S. (2001). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Lekka-Kowalik A. (2015). Dlaczego uniwersytet nie może i nie powinien być biznesem. „Przegląd Uniwersytecki”, nr 6 (158), s. 10–12.
Google Scholar
Lendzion A. (2012). Młodzież a wartości charakterologiczne. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Łuczyński A. (2008). Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Magier P. (2013). O pedagogicznym rozumieniu „dobra dziecka”. W: J. Daszykowska, A. Łuczyński (red.). Dziecko w przestrzeni życia społecznego. Stalowa Wola: Wydział Zamiejscowy Nauk o Społeczeństwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Stalowej Woli, s. 27–50.
Google Scholar
Majdański S. (2009). O autorytecie i idei uniwersytetu. „Summarium”, R. 38 (58), s. 63–80.
Google Scholar
Michalik-Surówka J. (2003). Etyka dyskursu. W: T. Pilch (red.). Encyklopedia Pedagogiczna XXI Wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, s. 1069–1070.
Google Scholar
Nowak M. (1999). Podstawy pedagogiki otwartej. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Nowak M. (2012). Pedagogiczny profil nauk o wychowaniu. Studium z odniesieniami do pedagogiki pielęgniarstwa. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Nowak Z. (2006). Kompetencje moralne jako kategoria teoretyczna i badawcza w pedagogice wczesnoszkolnej. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Google Scholar
Ostrowska U. (2007). Etyczne aspekty procesu badawczego (ze szczególnym uwzględnieniem pedagogicznych badań jakościowych). W: W. Sawczuk (red.). Po co etyka pedagogom? Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 55–69.
Google Scholar
Podoleński S. (1921). Podręcznik pedagogiczny. Kraków: Nakładem Wydawnictwa Ks. Jezuitów, Kopernika 26.
Google Scholar
Prokop J. (2013). Debata nad polską humanistyką. „PAUza Akademicka”, nr 223, s. 4.
Google Scholar
Rubacha K. (2008). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.). Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 34–58.
Google Scholar
Sośnicki K. (1933). Podstawy wychowania państwowego. Lwów – Warszawa: Książnica Atlas.
Google Scholar
Stępkowski D. (2008). Miedzy pedagogiką a filozofią Herbarta. „Roczniki Nauk Społecznych. Zeszyt 2 - Pedagogika”, t. 36, s. 75–97.
Google Scholar
Szczęsny W. W. (2003). Etyka. W: T. Pilch (red.). Encyklopedia Pedagogiczna XXI Wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, s. 1067–1068.
Google Scholar
Szewczak I. (2013). Dziecko i dzieciństwo w wymiarze moralnym. W: J. Daszykowska, A. Łuczyński (red.). Dziecko w przestrzeni życia społecznego. Stalowa Wola: Wydział Zamiejscowy Nauk o Społeczeństwie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Stalowej Woli, s. 51–70.
Google Scholar
Tchorzewski de A.M. (2013). Sprawności moralne jako wyraz świadomości wychowawczej i kultury pedagogicznej. W: I. Jazukiewcz, E. Rojewska (red.). Sprawności moralne wychowawcy. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński, Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe ZAPOL Dmochowski, Sobczyk, s. 11–28.
Google Scholar
Urbaniak-Zając D., Kos E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Wach T. (2014). Charakter adolescencyjnych zachowań trudnych a inicjowanie oddziaływań wychowawczo-resocjalizujących. „Roczniki Pedagogiczne”, T. 6(42) nr 4, s. 85–101.
Google Scholar
Węgrzyn G. (2016). Jasnowidz i wskaźniki projektu naukowego. „PAUza Akademicka”, nr 323, s. 2–3.
Google Scholar
Witkowski L. (2007). O nowych polach i wymiarach odpowiedzialności etycznej w pedagogice. W: W. Sawczuk (red.). Po co etyka pedagogom? Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 26–43.
Google Scholar
Woroniecki J. (1995). Katolicka etyka wychowawcza, t. 1 : Etyka ogólna. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
Google Scholar