Andrzejuk A. (2014). Etyka pracownika nauki. „Studia Tomistyczne”, nr 3, s. 205–215.
Google Scholar
Bartmiński J. (2013). Głos w dyskusji o polskiej humanistyce. „PAUza Akademicka”, nr 233, s. 2.
Google Scholar
Bocheński J. M. (1993). Autonomia uniwersytetu. W: Bocheński J. M. Sens życia i inne eseje. Kraków: Wydawnictwo PHILED, s. 60–71.
Google Scholar
Bronk A. (2006). Metoda naukowa. „Nauka”, nr 1, s. 47–64.
Google Scholar
Ćwiek J. (2021). Ćwiek: Punktoza na uczelniach ma się dobrze. „Rzeczpospolita”. Dostępny na: https://www.rp.pl/Komentarze/210219787-Cwiek-Punktoza-na-uczelniach-ma-sie-dobrze.html (otwarty: 13.02.2021).
Google Scholar
Dziaczkowska L. (2014). Akademickie problemy z metodologią pedagogiki. „Roczniki Pedagogiczne”, nr 6 (42), z. 1, s. 33–51.
Google Scholar
Fukuyama F. (2004). Koniec człowieka. Konsekwencje rewolucji biotechnologicznej. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Franczuk M. (2016). 6 czynników, które utrzymują polskie uczelnie w ogonie Europy. „Inn: Poland”. Dostępny na: https://innpoland.pl/blogi/martynafranczuk/126115,6-czynnikow-ktore-utrzymuja-polskie-uczelnie-w-ogonie-europy (otwarty: 13.02.2021).
Google Scholar
Kamiński S. (1992). Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. B.Pietrzyk (tłum.). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Google Scholar
Kiereś B. (2015). U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie. Lublin: Wydawnictwo KUL; Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Google Scholar
Kowalczyk S. (2000). Wolność naturą i prawem człowieka – indywidualny i społeczny wymiar wolności. Sandomierz: Wydawnictwo Diecezjalne w Sandomierzu.
Google Scholar
McGrath A. (2008). Bóg Dawkinsa. Geny, memy i sens życia. J. Gilewicz (tłum.). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Magier P. (2016). Wprowadzenie. W: M. Marczewski (red.). Pedagogika rodziny. Podejście systemowe. Tom 1: Familiologia. Gdańsk: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku, s. 35–40.
Google Scholar
Mirowska-Łoskot U. (2017). Dlaczego polski uniwersytet nigdy nie będzie jak Harvard. I czy to na pewno źle? „Dziennik Gazeta Prawna”. Dostępny na: https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/1085351,debata-nowoczesne-zarzadzanie-uczelniami-i-ksztalcenie-studentow.html (otwarty: 13.02.2021).
Google Scholar
Mizerek H. (2016). Ewaluacja edukacyjna w Polsce. Trajektorie, perspektywy i dylematy rozwoju. „Zarządzanie Publiczne”, nr 1 (33), s. 1–16. Dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/304998851_Ewaluacja_edukacyjna_w_Polsce_Trajektorie_perspektywy_i_dylematy_rozwoju (otwarty: 11.02.2021).
Google Scholar
Mizerek H. (2018). Ewaluacja edukacyjna w obliczu pytań o teraźniejszość i zmianę. Szkic do portretu szans niewykorzystanych Sketching lost opportunities: Evaluation confronting questions about the present and change. Dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/328654377_Ewaluacja_edukacyjna_w_obliczu_pytan_o_terazniejszosc_i_zmiane_Szkic_do_portretu_szans_niewykorzystanych_Sketching_lost_opportunities_Evaluation_confronting_questions_about_the_present_and_change (otwarty: 11.02.2021).
Google Scholar
Nowakowska K. (2021). Czarnek wywraca polską naukę. Nowi faworyci? Teologia, KUL i uczelnia ojca Rydzyka. „Dziennik Gazeta Prawna”. Dostępny na: https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/8094229,nowy-wykaz-czasopism-czarnek-teologia.html (otwarty: 13.02.2021).
Google Scholar
Pedersen O. (1997). Konflikt czy symbioza? Z dziejów nauki między nauką a teologią. W. Skoczny (tłum.). Tarnów: Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos.
Google Scholar
Salamucha A. (2010). O niektórych słabościach metodologicznych pedagogiki. W: Metodologia: tradycja i perspektywy. M. Walczak (red.). Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 146.
Google Scholar
Stachowiak P. (2021). Nauka przed sądem. Prof. Barbara Engelking pozwana. Dostępny na: https://wiez.pl/2021/01/29/nauka-przed-sadem-prof-barbara-engelking-pozwana (otwarty: 07.02.2021).
Google Scholar
Stachowski R. (2010). Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Stępkowski D. (2010). Pedagogika ogólna i religia. (Re)konstrukcja zapomnianego wątku na podstawie teorii Jahanna F. Herbarta i Friedricha D. E.
Google Scholar
Schleiermachera. Warszawa: Towarzystwo Naukowe Franciszka Salezego.
Google Scholar
Szacki J. (2007). Historia myśli socjologicznej. Wydanie nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Śliwerski B. (2020). Crisis of democracy and education reforms in Poland after 30 years of political transformation. „Resocjalizacja Polska”, nr 19, s. 175–189. Dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/347465981_Crisis_of_democracy_and_education_reforms_in_Poland_after_30_years_of_political_transformation (otwarty: 14.02.2021).
Google Scholar
Urbaniak-Zając D., Kos E. (2013). Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Walczak M. (2006). Racjonalność nauki. Problemy, koncepcje, argumenty. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Google Scholar
Wittenberg A. (2018). Akademicka fikcja. Polskie uczelnie udają, że uczą. „Forsal”. Dostępny na: https://forsal.pl/artykuly/1287459,polskie-uczelnie-coraz-slabsze-system-oceny-jakosci-ksztalcenia-nie-dziala.html (otwarty: 13.02.2021).
Google Scholar
Zieliński Z. (2019). Kaganek oświaty, czy kopcący ogarek. Rzecz o reformach oświaty i nauki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Zychowicz P. (2016). Żydzi. Opowieści niepoprawne politycznie. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Google Scholar
Żardecka-Nowak M. (2012). Uniwersytet bez idei – dyktat racjonalności instrumentalnej we współczesnym szkolnictwie wyższym. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 169–206.
Google Scholar