Ajdukiewicz, K. (2006). Metodologia i metanauka. In K. Ajdukiewicz, Język i poznanie, vol. 2 (pp. 117–126). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Bronk, A. (2003). Czy pedagogika jest nauką autonomiczną? In M. Nowak. T. Ożóg, A. Rynio (Eds.), W trosce o integralne wychowanie (pp. 47–76). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Bronk, A., & Majadański, S. (2010). Metodologia nauk: jej zadania i potrzeby wczoraj i dziś. In M. Walczak (Ed.). Metodologia: tradycja i perspektywy (pp. 9–20). Lublin: Wydawnictwo KUL.
Bronk, A. (2005). Pedagogika i filozofia: uwagi metafilozoficzne. In P. Dehnel, P. Gutowski (Eds.), Filozofia a pedagogika. Szkice i studia (pp. 9–27). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Danysz, A. (1918). O kształceniu. Lwów: Wydawnictwo Macierzy Polskiej.
Gutowski, P., & Szubka, T. (1997). Metafilozofia. In J. Herbut (Ed.). Leksykon filozofii klasycznej (pp. 352–354). Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Hejnicka-Bezwińska, T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Horowski, J. (2015). Wychowanie moralne według pedagogiki neotomistycznej. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Jakiel, R. (2015). Kilka uwag o naukowej refleksji wyższego rzędu. Tekstoteka Filozoficzna, 4(3), 6–13.
Jusiak, J. (2006). Metafilozofia. In A. Maryniarczyk (Ed.), Powszechna Encyklopedia Filozofii, vol. 7 (pp. 83–90). Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Kamiński, S. (1992). Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Kot, S. (1996). Historia wychowania, vol. 1. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Kostkiewicz, J. (2017). Wprowadzenie. Zarys pedagogiki ogólnej Andrzeja Niesiołowskiego – o koncepcji i jej rękopisie powstałym w niemieckich oflagach. In A. Niesiołowski, Zarys pedagogiki ogólnej: rękopisy z oflagu (pp. 13–71). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Kwieciński, Z. (1993). Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego. In Z. Kwieciński & L. Witkowski (Eds.), Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach (pp. 7–24). Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Magier, P. (2010). Koncepcja pedagogiki klasycznej. Roczniki Pedagogiczne, 2(38), 41–52.
Magier, P. (2019). Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Materne, J. (2001). Pedagogika ogólna a ogólna nauka o wychowaniu. In A. Bogaj (Ed.), Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe i poznawcze (pp. 124–135.). Warszawa-Kielce: Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie.
Milerski, B. (2005). Pedagogika protestancka. In T. Pilch (Ed.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, vol. 4 (pp. 206–220). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Nowak, M. (2008). Teorie i koncepcje wychowania. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Nowak, M. (1999). Podstawy pedagogiki otwartej. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
Rembierz, M. (2011). Metamorfozy metafilozofii. In M. Woźniczka (Ed.), Metafilozofia: nieporozumienie czy szansa filozofii? (pp. 129–174). Kraków: Wydawnictwo „Scriptum”.
Stępkowski, D. (2008). Miedzy pedagogiką a filozofią Herbarta. Roczniki Nauk Społecznych. Zeszyt 2 - Pedagogika, 36(2), 75–97.
Śliwerski, B. (2007). Istota i przedmiot badań teorii wychowania. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, vol. 2 (pp. 14–27). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Śliwerski, B. (2019). Pedagogika jako nauka. In Z. Kwieciński & B. Śliwerski (Eds.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (pp. 13–39). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Woleński, J. (2011). Metafilozofia a filozofia. In M. Woźniczka (Ed.), Metafilozofia: nieporozumienie czy szansa filozofii? (pp. 15–30). Kraków: Wydawnictwo „Scriptum”.
Zięba, W. (2014). Spory wokół metafilozofii. Sofia, 14(2), 211–222.
Google Scholar