Bonowicz W. (2002). Tischner. Kraków: Znak.
Google Scholar
Dąbrowski S. (2012). Krytyczna pedagogika religii. „Ars Educandi”, nr 9, s. 90–111.
Google Scholar
Dąbrowski S. (2016a). Pedagogika religii Józefa Tischnera. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji religijnej. Słupsk: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku.
Google Scholar
Dąbrowski S. (2016b). Strategie komunikacji w ruchu slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku. „Multicultural Studies”, nr 1, s. 115–130.
Google Scholar
Dymarski Z. (1998). Debata księdza Józefa Tischnera ze szkołą lubelską. „Logos i Ethos”, nr 1, s. 235–245.
Google Scholar
Gabrysz J. (2013). Stanowisko Józefa Tischnera wobec tomizmu. „Tarnowskie Studia Teologiczne”, nr 32, s. 3–19.
DOI: https://doi.org/10.15633/tts.318
Google Scholar
Gogacz M. (1967). Aktualne dyskusje wokół tomizmu. „Zeszyty Naukowe KUL”, nr 3, s. 59–70.
Google Scholar
Grygiel S. (1970). Język filozofii a język Objawienia. „Znak”, nr 193–194, s. 1004–1007.
Google Scholar
Horowski J. (2008). Pedagogika tomistyczna a pedagogika wartości. „Paedagogia Christiana” nr 21, s. 241–255.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2008.015
Google Scholar
Horowski J. (2015). Wychowanie moralne według pedagogiki neotomistycznej. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Jawor M. (2013). Spór Józefa Tischnera z tomizmem – między konfrontacją a dialogiem. „Filozofia Chrześcijańska”, nr 10, s. 211–227.
DOI: https://doi.org/10.14746/fc.2013.10.13
Google Scholar
Kamiński S. (1967). Aparatura pojęciowa teologii a filozofia. „Znak”, nr 157–158, s. 897–904.
Google Scholar
Krąpiec M. A. (1967). Religia a nauka. „Znak”, nr 157–158, s. 861–887.
Google Scholar
Milerski B. (2011). Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
Google Scholar
Obrycka M., Dąbrowski S. (2018). Pedagogika religii jako subdyscyplina nauk o edukacji – między inkluzją a ekskluzją w badaniach edukacyjnych. „Karto-Teka Gdańska”, nr 2, s. 2–18.
Google Scholar
Półtawski A. (1970). O metodzie naukowej, pogańskim realizmie i chrześcijańskim idealizmie. „Znak”, nr 193–194, s. 991–999.
Google Scholar
Salij J. (1970). Duch prawdy, duch wolności. „Znak”, nr 193–194, s. 1001–1004.
Google Scholar
Stępień A. B. (1967). Filozofia jako ostateczna płaszczyzna dyskusji światopoglądowych. „Znak”, nr 157–158, s. 887–897.
Google Scholar
Stępień A. B. (1970). Przedwczesne podzwonne tomizmowi? „Znak”, nr 193–194, s. 999–1001.
Google Scholar
Szary S. (2014). Paideia w kontekście filozoficznej polemiki ks. Józefa Tischnera z Tomizmem. W: Krasnodębski M. (red.). Myśl pedagogiczna neoscholastyki i tomizmu. Warszawa: Wydawnictwo SWPR.
Google Scholar
Tischner J. (1967). W kręgu spraw psychologii i filozofii. „Znak”, nr 151, s. 80–105.
Google Scholar
Tischner J. (1968). Prolegomena chrześcijańskiej filozofii śmierci. „Znak”, nr 166, s. 422–440.
Google Scholar
Tischner J. (1970a). Schyłek chrześcijaństwa tomistycznego. „Znak”, nr 187, s. 1–20.
Google Scholar
Tischner J. (1970b). O co właściwie chodzi? „Znak”, nr 193–194, s. 1013–1027.
Google Scholar
Tischner J. (2002). Myślenie według wartości. Kraków: Znak.
Google Scholar
Tischner J., Zbigniew N., Sławomir S. (1995). Świat się zmienił na lepsze – rozmowa. „Więź”, nr 11, s. 29–44.
Google Scholar
Wadowski J. (1999). Dramat pytań egzystencjalnych: Ks. Józefa Tischnera filozofia dramatu jako próba odpowiedzi na pytania egzystencjalne. Wrocław: Papieski Fakultet Teologiczny.
Google Scholar
Wilczek A. (2009). W poszukiwaniu prawdy o człowieku, spór księdza Józefa Tischnera z tomizmem. „Czasopismo Filozoficzne”, nr 4–5, s. 52–72.
Google Scholar
Zambrzuski M. (2012). Cienie bez jaskini – spór M. Gogacza i J. Tischnera o charakter filozofii. W: Klimski T. A., Andrzejuk A. J. (red.). Filozofia i mistyka, Wokół myśli Mieczysława Gogacza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Zdybicka Z. (1968). Tomizm a aggiornamento myśli chrześcijańskiej. „Znak”, nr 168, s. 780–792.
Google Scholar
Znaniecka M. (2017). Praktyki kontemplatywne w edukacji. Próba scalenia sfragmentowanego podmiotu, poznania i wspólnoty. W: Dąbrowski S., Obycka M. (red.). Edukacja, wartości, kontrowersje. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Google Scholar