Opublikowane: 2024-07-10

Pedagogical Axiology in Social Thought of Józef Tischner (1931-2000)

Szymon Dąbrowski
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.4%20%20

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest sferze wartości w kontekście społecznym obecnej w projekcie filozoficznym i pedagogicznym ks. prof. Józefa Tischnera. Poniższa analiza skupia się w pierwszej kolejności na prezentacji podstawowych tez zawartych w filozofii dramatu, które stały się fundamentem dla autorskiej koncepcji wychowania. Następnie analizie poddana jest fenomenologia wartości, która składa się z teorii dobra, nadziei i wolności. Całość wywodu rekonstruuje podstawowe aksjologiczne tezy filozofii Autora, które ale również jest próbą wskazania potencjału edukacyjnego, przy szczególnym uwzględnieniu problematyki społecznej w dobie wyzwań postawionych przed społeczeństwem demokratycznym w XXI wieku w Polsce.

Słowa kluczowe:

ks. Józef Tischner, filozofia wychowania, pedagogika, pedagogika społeczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dąbrowski, S. (2024). Pedagogical Axiology in Social Thought of Józef Tischner (1931-2000). Forum Pedagogiczne, 14(1), 47–61. https://doi.org/10.21697/fp.2024.1.4

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.