BIBLIOGRAFIA
Google Scholar
Dąbrowski Andrzej (2020), Myślenie krytyczne: kilka uwag historycznych i teoretycznych, „ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal , 2/10, 263–287.
DOI: https://doi.org/10.24917/20841043.10.2.1
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2016), Pedagogika religii Józefa Tischnera. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji religijnej. Słupsk.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2017), Spór o polską pedagogikę religii – między tradycją a współczesnością, [w:] Edukacja - wartości - kontrowersje, red. Szymon Dąbrowski, Małgorzata Obrycka, Gdańsk, 87-114.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2018a), Fenomenologiczne badania społeczne inspiracją dla polskiej pedagogiki religii, Karto-Teka Gdańska, 1/2, 33-47.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2018b), „Spór o istnienie szkoły” - krytyczna edukacja ró(w/ż)nościowa, [w:] Horyzonty i perspektywy edukacji równościowej, red. Grzegorz Piekarski, Marta Anna Sałapata, Gdańsk: Katedra, 389-404.
Google Scholar
Denek Kazimierz, Zimny Tomasz, (1999) red. Edukacja jutra: Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.
Google Scholar
GOV (2022), https://pomagamukrainie.gov.pl/ (dostęp 01.08.2022)
Google Scholar
Gawin-Wilk Małgorzata, Szecówka-Nowak Maria (2020), Strategie radzenia sobie polskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z wykluczeniem społecznym, „Psychologia Wychowania”, 59/17, 25-40.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.2645
Google Scholar
Jawor Marek (2019), W stronę egzystencjalnego oblicza filozofii. Spór Józefa Tischnera z tomizmem. Olsztyn.
Google Scholar
Kamińska-Małek Aleksandra, Oleśniewicz Piotr (2020) red., Edukacja jutra: zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej, Warszawa.
Google Scholar
Klus-Stańska Dorota (2018), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa.
Google Scholar
Malewski Mieczysław (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w pedagogice. Wrocław.
Google Scholar
NGO (2022), https://publicystyka.ngo.pl/badzmy-solidarni-z-ukraina, (dostęp 01.08.2022).
Google Scholar
NSZZ „Solidarność” 1980-1989 (2010), Ruch społeczny, T.1-10, Instytut Pamięci Narodowej, Warszawa.
Google Scholar
Potulicka Eugenia, Rutkowiak Joanna (2010), Neoliberalne uwikłania edukacji, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (1966), Z problematyki wychowania chrześcijańskiego, „Znak” , 149, 1334-1345.
Google Scholar
Tischner Józef (1968), Z problematyki nauczania, „Znak”,169/170, 903-913.
Google Scholar
Tischner Józef (1996), Droga Sokratesa i perć Sabały, „Znak”, 11, 41-45.
Google Scholar
Tischner Józef (2002), Myślenie według wartości, Znak, Kraków 2002.
Google Scholar
Tischner Józef (2005), Etyka solidarności oraz homo sovieticus, Kraków: Znak.
Google Scholar
Sajdak Anna (2013), Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków.
Google Scholar
Śliwerski Bogusław (2020), Pedagogika holistyczna, „Problemy Wczesnej Edukacji, 49/2, 7-20.
DOI: https://doi.org/10.26881/pwe.2020.49.01
Google Scholar
Śliwerski Bogusław, Rozmus Andrzej (2018) red., Alternatywy w edukacji, Kraków-Rzeszów.
Google Scholar
Żylińska Marzena (2013), Dydaktyka konstruktywistyczna, Toruń.
Google Scholar
Wyborcza (2022), https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,28149579,chcesz-pomoc-ukrainie-przez-internet-lista-miejsc-gdzie-to.html?disableRedirects=true (dostęp 01.08.2022).
Google Scholar