Ackermann, J.R., & Pickering, S. (2002). Zanim będzie za późno: przemoc i kontrola w rodzinie. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Anooschian, L.J. (2005). Violence and aggression in the lives of homeless children: A review. Aggression and Violent Behaviour, 10(2), 129–152.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.avb.2003.10.004
Google Scholar
Bandura, A. (2016). Style radzenia sobie ze stresem przez szkół gimnazjalnych doświadczających przemocy rówieśniczej. In W. Poleszak (Ed.), Wyzwania i zagrożenia adolescencji. Lublin: Innovatio Press.
Google Scholar
Bereźnicka, M. (2014). Wychowanie dziecka we współczesnej rodzinie. Kraków: WNUP.
Google Scholar
Berry, D. B. (1995). Domestic Violence Sourcebook. Los Angeles: RGA Groups.
Google Scholar
Browne, K., & Herbert, M. (1999). Zapobieganie przemocy w rodzinie. Warszawa: PARPA.
Google Scholar
Danielewska, J. (2002). Agresja u dzieci – szkoła porozumienia. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Dubis, M., & Karbowniczek, J. (2018). Youth in View of the Issue of School Violence. European Scientific Journal, 8(14), 70–84.
DOI: https://doi.org/10.19044/esj.2018.v14n8p70
Google Scholar
Grochulska, I. (1993). Reedukacja dzieci agresywnych. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Karbowniczek, J., & Okoński, G. (2018). Zachowania agresywne i przemocowe dzieci wobec rodziców – napięcia, interakcje, (re)interpretacje działań (zarys problematyki). Chełm: PWSZ.
Google Scholar
Kmiecik-Baran, K. (1998). Przemoc wobec dzieci – diagnoza i interwencja. In J. Papież, A. Płukis (Eds.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Marszałek.
Google Scholar
Komendant-Brodowska, A. (2014). Agresja i przemoc szkolna. Raport z badań. Warszawa: IBE.
Google Scholar
Mazur, J. (2006). Przemoc w rodzinie, teoria i rzeczywistość. Warszawa: ŻAK.
Google Scholar
Mellibruda, J. (2009). Przeciwdziałanie przemocy domowej. Warszawa: PTP.
Google Scholar
Miłkowska-Olejniczak, G. (1996). Kto rządzi w polskiej szkole? – czyli o agresji dzieci i młodzieży w sytuacjach szkolnych. In M. Dudzikowa (Ed.), Nauczyciel – uczeń. Między przemocą a dialogiem: obszary napięć i typy interakcji. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Mullender, A. (1996). Rethinking domestic violence: The social work and probation response. London: Routledge.
Google Scholar
Pagelow, M.D. (1984). Family Violence. New York: Praeger Publishers.
Google Scholar
Pospiszyl, I. (1994). Przemoc w rodzinie. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Pospiszyl, I. (1999). Razem przeciw przemocy. Warszawa: ŻAK.
Google Scholar
Pyżalski, J. (2012). Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Ross, D.M. (2003). Childhood Bullying, Teasing, and Violence: What School Personnel, Other Professionals, and Parents Can Do. Second Edition. Alexandria: American Counseling Association.
Google Scholar
Sherman, L.W., Schmidt, J.D, & Rogan, D.P. (1992). Policing Domestic Violence: Experiments and Dilemmas, New York: Free Press.
Google Scholar
Surzykiewicz, J. (2000). Agresja i przemoc w szkole. Warszawa: CMPPP.
Google Scholar
Tesch, R. (1990). Qualitative Research: Analysis Types and Software Tools, London – Philadelphia: Falmer Press.
Google Scholar
Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Wolińska, J.M. (2000). Agresywność młodzieży. Problem indywidualny i społeczny. Lublin: UMCS.
Google Scholar
Wołk-Łaniewska, A. (1997). Zbrodnia i kara. Przegląd Tygodniowy, 3, 7–8.
Google Scholar