Babicki Z. (2018). Wychowawczo-społeczny wymiar pomocy dzieciom w Rwandzie. Program „Adopcja Serca” – pomiędzy doraźną pomocą a profesjonalnym wsparciem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW.
Google Scholar
Dolinská E., Horňák L., Dudek M. (2017). K problematike finančnej gramotnosti marginalizovaných rómskych komunít. „Zamojskie Studia i Materiały – Pedagogika”. T. 19, z. 1.
Google Scholar
Dolinská E., Horňák L., Dudek M. (2018). Tvorivé metódy ako determinant aktivizácie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Krasnystaw: Drukarnia Polianna.
Google Scholar
Dudek M. (2011). Ideał wychowania w wybranych koncepcjach pedagogicznych. Czy jest miejsce dla Chrystusa? W: Ježiš z Nazareta – teologické a religionistickésúvislosti. Slodička A., Slodičková M. (red). Prešov: Prešovskáuniverzita v Prešove.
Google Scholar
Golka M. (1997). Oblicza wielokulturowości. W: U progu wielokulturowości. Nowe oblicza społeczeństwa polskiego. Kempny M., Kapciak A., Łodziński S. (red). Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Kapuściński R. (2004). Spotkanie z Innym – jako wyzwanie XXI wieku. Wykład Ryszarda Kapuścińskiego wygłoszony 1 października 2004 roku z okazji wręczenia tytułu doktora honoris causa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dostępny na: http://www.artykul25.pl/images/pliki/Spotkanie-z-Innym.pdf. (otwarty: 13.08.2022).
Google Scholar
Kubiszyn M. (2007). Edukacja wielokulturowa w środowisku lokalnym. Studium teoretyczno-empiryczne na przykładzie ośrodka „Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Lewowicki T. (2000). Wprowadzenie. W: Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie. Lewowicki T. (red.). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Misztal B. (2000). Teoria socjologiczna a praktyka społeczna. Kraków: Wydawnictwo Universitas.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2005). Idee edukacji międzykulturowej w dobie globalizacji i regionalizacji. W: Edukacja jutra. Bereźnicki F., Denek K. (red.). Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2007). Wielokulturowość. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Pilch T. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2009). Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Pilch T. (2007). Historyczne korzenie i współczesna konieczność tolerancji. W: Migracja. Uchodźctwo. Wielokulturowość. Lalak D. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Rudnicka K., Rudnicki P., Starnawski M. (2015). Edukacja (dla) przyszłości. W: Globalna układanka, czyli jak definiować globalne problemy, rozumieć je i zajmować się nimi. Warszawa: Instytut Globalnej Odpowiedzialności.
Google Scholar
Sobecki M. (2013). Różnice kulturowe a pedagogika społeczna. Wyzwania współczesności. W: Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej. Pilch T., Sosnowski T. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Suchodolski B. (1960). Wychowanie dla przyszłości. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Szczepański M.S. (2005). Społeczności lokalne i regionalne a ład kontynentalny i globalny. W: Kręgi integracji i rodzaje tożsamości. Polska, Europa, Świat. Wesołowski W., Włodarek J. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
Google Scholar
Szymański M.S. (1995). Od pedagogiki dla cudzoziemców do pedagogiki międzykulturowej w Republice Federalnej Niemiec, czyli modernizm i postmodernizm. W: Edukacja międzykulturowa. W kręgu potrzeb, oczekiwań i stereotypów. Nikitorowicz J. (red.). Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Google Scholar
Theiss W. (1999). Szkoła i edukacja środowiskowa, „Wychowanie na co Dzień”, nr 1–2.
Google Scholar
Theiss W. (2006). Edukacja środowiskowa – wprowadzenie. W: Edukacja i animacja społeczna w środowisku lokalnym. Theiss W., Skrzypczak B. (red.). Warszawa: Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL.
Google Scholar