Bocheński J. M., O etyce, [w:] tenże, Dzieła zebrane, t. 5: Etyka, Philed, Kraków 1995, s. 16.
Google Scholar
Buczyńska-Garewicz H., Scheler a filozofia wartości, [w:] M. Scheler, Resentyment a moralność, Czytelnik, Warszawa 1997, s. 6, 9, 13.
Google Scholar
Gajdamowicz H., Wychowanie chrześcijańskie w perspektywie obiektywistycznych teorii wartości, [w:] Wychowanie chrześcijańskie między tradycją a współczesnością, red. A. Rynio, Wydawnictwo KUL, Lublin 2007, s. 110-112.
Google Scholar
Galarowicz J., W drodze do etyki odpowiedzialności, t 1: Fenomenologiczna etyka wartości (Max Scheler – Nicolai Hartmann – Dietrich von Hildebrand), Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, Kraków 1997, s. 39, 49, 54, 56, 59-60, 63-64, 68-69, 79, 94, 98-99, 102, 105-108, 118.
Google Scholar
Gogacz M., Osoba zadaniem pedagogiki. Wykłady bydgoskie, Oficyna Wydawnicza Navo, Warszawa 1997, s. 15-22.
Google Scholar
Górnicka-Kalinowska J., Idea sumienia w filozofii moralnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1999, s. 116-119, 123-125, 128-131.
Google Scholar
Habermas J., Teoria działania komunikacyjnego, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 8, 45, 48-49, 132-135, 462.
Google Scholar
Habermas J., Wierzyć i wiedzieć, „Znak” 9 (2002), s. 10-18.
Google Scholar
Horowski J., Paedagogia perennis w dobie postmodernizmu. Wychowawcze koncepcje o. Jacka Woronieckiego a kultura przełomu XX i XXI wieku, Europejskie Centrum Edukacyjne, Toruń 2007, s. 67-68, 86-123.
Google Scholar
Horowski J., Pedagogika tomistyczna a pedagogika wartości, „Paedagogia Christiana” 21 (2008) 1, s. 242-246.
Google Scholar
Jaroszyński P., Etyka – dramat życia moralnego, [w:] M. A. Krąpiec, S. Kamiński, Z. J. Zdybicka, A. Maryniarczyk, P. Jaroszyński, Wprowadzenie do filozofii, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1996, s. 533-540.
Google Scholar
Kaniowski A. M., Rehabilitacja i transformacja filozofii praktycznej, [w:] J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. IX.
Google Scholar
Kohlberg L., Mayer R., Rozwój jako cel wychowania, [w:] Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Instytut Badań Edukacyjnych, „Edytor”, Warszawa-Toruń 1993, s. 56.
Google Scholar
Kopciuch L., Wolność a wartości. Max Scheler – Nicolai Hartmann – Dietrich von Hildebrand – Hans Reiner, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2010, s. 46-52.
Google Scholar
Krąpiec M. A., Ja – człowiek, Wydawnictwo KUL, Lublin 2005, s. 300-309.
Google Scholar
Kunowski S., Wartości w procesie wychowania, Oficyna Wydawnicza “Impuls”, Kraków 2003.
Google Scholar
Łobocki M., Wychowanie moralne w zarysie, Impuls, Kraków 2009, s. 47-70.
Google Scholar
Maritain J., Dziewięć wykładów o podstawowych pojęciach filozofii moralnej, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 2001, s. 13-14, 42-44.
Google Scholar
Mróz M., Człowiek w dynamizmie cnoty. Aktualność ar etologii św. Tomasza z Akwinu w świetle pytania o podstawy moralności chrześcijańskiej, Wyższe Seminarium Duchowne, Toruń 2001, s. 288.
Google Scholar
Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 2000, s. 361-431.
Google Scholar
Olbrycht K., Prawda, dobro i piękno w wychowaniu człowieka jako osoby, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2002.
Google Scholar
Ostrowska U., Aksjologiczne podstawy wychowania, [w:] Pedagogika, red. B. Śliwerski, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006, s. 391-415.
Google Scholar
Piaget J., Rozwój ocen moralnych dziecka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1967, s. 19, 61.
Google Scholar
Scheler M., Dobra a wartości, [w:] W Galewicz (red.), Z fenomenologii wartości, Instytut Teologiczny XX. Misjonarzy, Kraków 1998., s. 46-57.
Google Scholar
Scheler M., Formy wiedzy i kształcenie, [w:] tenże, Pisma z antropologii filozoficznej i teorii wiedzy, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1987, s. 347, 354-356, 359-360.
Google Scholar
Scheler M., Istota i formy sympatii, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1986, s. 19, 230, 237, 252-253, 260-267.
Google Scholar
Scheler M., O rehabilitacji cnoty, Instytut Literacki, Warszawa 1937, s. 6-7, 9.
Google Scholar
Scheler M., Problemy socjologii wiedzy, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1990, s. 68-74.
Google Scholar
Scheler M., Resentyment a moralność, Czytelnik, Warszawa 1997, s. 53-54, 74, 85-86.
Google Scholar
Scheler M., Stosunek wartości „dobry” i „zły” do pozostałych wartości i do dóbr, [w:] W. Galewicz (red.), Z fenomenologii wartości, Instytut Teologiczny XX. Misjonarzy, Kraków 1998., s. 63-64.
Google Scholar
Scheler M., Teoria światopoglądów, socjologia i kształtowanie światopoglądu, [w:] tenże, Pisma z antropologii filozoficznej i teorii wiedzy, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1987, s. 405.
Google Scholar
Scheler M., Wartości wyższe i niższe, [w:] W. Galewicz (red.), Z fenomenologii wartości, Instytut Teologiczny XX. Misjonarzy, Kraków 1998, s. 67-68.
Google Scholar
Scheler M., Wzory i przywódcy, [w:] tenże, Wolność, miłość, świętość, Znak, Kraków 2004, s. 208, 213, 213-217.
Google Scholar
Spaemann R., Szczęście a życzliwość. Esej o etyce, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1997, s. 177.
Google Scholar
Swieżawski S., Święty Tomasz na nowo odczytany, W drodze, Poznań 1995, s. 186-198.
Google Scholar
SzahajA., Teoria krytyczna szkoły frankfurckiej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa
Google Scholar
, s. 67-87, 92-95.
Google Scholar
Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995, s. 221.
Google Scholar
Google Scholar
Tomasz z Akwinu, Summa Theologiae, I-II, q. 8-11.
Google Scholar
Wajsprych D., Pedagogia agatologiczna. Studium hermeneutyczno-krytyczne projektu Józefa Tischnera, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń–Olsztyn 2011.
Google Scholar
Woroniecki J., Katolicka etyka wychowawcza, t. 1, Redakcja Wydawnict KUL, Lublin 2000, s. 20-30.
Google Scholar
Woroniecki J., Nawyk czy sprawność. Centralne zagadnienie pedagogiki katolickiej, Drukarnia Archidiecezjalna w Wilnie, Wilno 1939, s. 4, 18, 26-28, 31-32.
Google Scholar
Woroniecki J., Rozwój osobistości człowieka, [w:] tenże, Wychowanie człowieka. Pisma wybrane, Znak, Kraków 1961, s. 75-77.
Google Scholar
Żurakowski B., Wychowanie do wyboru wartości, [w:] Wychowanie personalistyczne, red. F. Adamski, Wydawnictwo WAM, Kraków 2005, s. 279-289.
Google Scholar